„Piaţa e strâns legată de creşterea economică şi acest lucru se vede în ultimul an şi jumătate şi la persoane fizice şi la firme. Multe firme alegeau varianta cea mai ieftină înainte, acum se orientează spre companii mai bine poziţionate. Şi se uită şi la alte tipuri de asigurări, linii de care nu discutam acum 3-4 ani din cauza lipsei de resurse“, a spus el.
Statistic, impactul creşterii economice începe să se reflecte în asigurări cu un decalaj de 6 luni, la pieţele mature, dar în cazul României decalajul creşte la 12-18 luni.
Antonio Souvannasouck consideră că piaţa de asigurări a suferit în ultimii ani mai ales din cauza pierderilor suferite de companii pe zona de RCA, iar actuala creştere a tarifelor este normală. ”În medie, brokerii estimează o creştere de 22-24% pe toate tipurile de autovehicule.E o creştere rezonabilă, care reflectă tarifele mici practicate până acum şi care au dus la pierderea per ansamblu a pieţei de asigurări în ultimii 10 ani.“
Asigest a ajuns la nivelul de 10 milioane de euro prime sub¬scrise anul trecut şi şi-a propus pentru 2016 un avans de minimum 15% al afacerilor, cu un ritm de 20% pe asigurări de sănătate şi asigurări de răspundere.
Citeşte şi: Transportatorii contrazic ASF: Am adus sute de poliţe RCA cu preţuri dublate sau triplate. Firmele de asigurare nu au venit cu niciun document care să arate contrariul
Citeşte şi: ASF: Pilonul legii privind poliţele RCA, compensarea directă. Transportatorii nemulţumiţi ameninţă cu proteste
Citeşte şi: Şeful ASF: Regulile şi transparenţa din Solvabilitate II vor susţine reconstrucţia pieţei de RCA
Citeşte şi: ASF va trimite Parlamentului un proiect privind poliţele RCA, după ce preţurile au crescut cu 300%