Preţurile în industria modei sunt de cele mai multe ori aliniate celor din Occident, iar o explicaţie pe care o oferă executivii din piaţă este aceea că local consumatorii sunt mai dispuşi să cheltuie pe haine şi pantofi, fiind pasionaţi de modă şi trenduri.
Preţul hainelor nu este direct proporţional cu puterea de cumpărare a locuitorilor ei în contextul în care România are un salariu mediu de 5-6 ori mai mic decât în Occident. De aceea, românii alocă cea mai mare pondere din salariu pentru achiziţia de haine sau pantofi. Astfel, spre exemplu, cu salariul din România o vânzătoare din magazinele H & M sau Zara îşi cumpără de cinci ori mai puţine haine decât o angajată pe o poziţie similară în Occident.
România se află pe locul 22 în Europa în clasamentul ţărilor cu cele mai scumpe haine, preţurile fiind cu 8% sub media Uniunii Europene (UE), arată datele Eurostat. Cele mai mari preţuri se găsesc în Suedia, unde hainele costă cu 36% peste media UE şi cu 44% peste nivelul din România.
CITEŞTE CONTINUAREA PE ZF CORPORATE
Citeşte şi: Fiat recheamă în service 1,3 milioane de maşini la nivel mondial. Modelele vizate şi problemele grave pe care le pot întâmpina şoferii
Citeşte şi: BNR: Datoria externă totală a României a crescut la cu 1,8 miliarde de euro în primele 5 luni
Citeşte şi: ANAF propune modificarea formularului 700
Citeşte şi: Preşedintele Iohannis: Noul program de guvernare nu are dreptul să contravină cerinţelor de predictibilitate
Citeşte şi: Schimbări majore la aeroportul Henri Coandă | Ce lucrări vor începe săptămâna viitoare. Tot ce trebuie să ştie călătorii
Citeşte şi: Marea Britanie recunoaşte pentru prima dată, în scris, că trebuie să plătească pentru a ieşi din UE