- Home
- Economic
- TÂRGU MUREŞ, (24.06.2011, 13:46)
- , Szasz Jutka , ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
China vrea să investească în infrastructura rutieră din România, dar cu garanţii de stat
Ambasadorul Republicii Chineze în România, Liu Zengwen, afirmă că oamenii de afaceri din ţara sa sunt interesaţi să investească în infrastructura rutieră din România, inclusiv în autostrăzi, dar pentru investiţii mari trebuie asigurate garanţii de stat.
2596 afișări
China vrea să investească în infrastructura rutieră din România, dar cu garanţii de stat (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax Foto)
Ambasadorul Republicii Chineze în România, Liu Zengwen, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă susţinută cu ocazia deschiderii filialei Mureş a Asociaţiei de Prietenie România-China, că oamenii de afaceri din ţara sa sunt interesaţi să investească în infrastructura rutieră din România.
El a precizat că oficialităţile din România şi China au discutat posibilităţile de colaborare în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii din ţara noastră şi reprezentanţii unei firme chineze au făcut vizite de documentare şi au discutat nişte probleme tehnice în teritoriu, dar el consideră că, "deocamdată, acest proces este prea încet şi trebuie împins înainte".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Biden și Trump se întorc în „ring”, înainte de alegeri. Biden se declară „fericit” să dezbată din nou cu fostul președinte al SUA
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
"Trebuie să recunoaştem că există nişte probleme care trebuie să fie rezolvate, căutând, ambele părţi, soluţiile potrivite", a spus Liu Zengwen.
Potrivit acestuia, investitorii chinezi trebuie să cunoască foarte bine cadrul legislativ şi perioada de recuperare a investiţiei, pentru ca avantajele să fie reciproce.
"Investiţia nu este de pomană", a spus ambasadorul.
El a precizat că investitorii chinezi sunt interesaţi de infrastructura rutieră din România, precizând însă că în cazuri precum Autostrada Transilvania există deja alţi investitori şi, în general, pentru autostrăzi "este nevoie de investiţii mari, nu de câteva milioane (de dolari - n.r.)".
Potrivit ambasadorului, pentru investiţiile mari trebuie asigurate garanţii de stat sau garanţii comerciale, iar în acest moment statul român nu poate să le ofere, fiind condiţionat de deficitul bugetar stabilit cu FMI şi Uniunea Europeană.
"Într-adevăr, investiţiile mari trebuie să fie asigurate, adică garanţii de stat sau garanţii comerciale. Dacă cineva a luat un credit din banca comercială, sigur trebuie să fie asigurat, dar cu o cifră limitată. Dacă o investiţie sau fondul de stat vine aici, trebuie să fie asigurată prin garanţie de stat. În anumite situaţii statul român nu poate oferi aceste garanţii de stat. Am discutat cu oficialităţile române, este o problemă foarte importantă. Dacă nu se rezolvă potrivit cu măsurile potrivite sau adecvate, e greu să mai înaintăm. De ce? FMI şi UE au stabilit o cifră pentru România anuală să nu fie depăşită anual pentru garanţia de stat, pentru a controla deficitul bugetar, să nu depăşească cota stabilită de ei", a spus ambasadorul.
Liu Zengwen a arătat că România tebuie să respecte neapărat această condiţie, existând "o situaţie de dilemă", dar ambele părţi - română şi chineză - sunt de acord să caute soluţii "împreună, depunând mari eforturi în această privinţă".
"Dacă un obiectiv de investiţie mic se poate rezolva prin contractul comercial, nu e nicio problemă. Dacă partea română are fonduri, are bani, se poate realiza orice lucrare mică sau mijlocie în domeniul infrastructurii. Pentru lucrările mari e nevoie… dacă banii nu sunt asiguraţi, ce să fac? Nimeni nu vrea să piardă banii pe care i-a investit, asta e problema", a conchis ambasadorul.
Citește pe alephnews.ro: FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe