CNADNR a scos la licitaţie un tronson de 8,7 km al Autostrăzii Transilvania, între Gilău şi Nădăşelu

CNADNR vrea să contracteze lucrări de proiectare şi construcţie a unui tronson de 8,7 kilometri ai Autostrăzii Transilvania, între Gilău şi Nădăşelu (Cluj), proiectul având o valoare estimată cuprinsă între 316,7 milioane lei (73,1 milioane euro) şi 348,3 milioane lei (80,4 milioane euro), fără TVA.

416 afişări
Imaginea articolului CNADNR a scos la licitaţie un tronson de 8,7 km al Autostrăzii Transilvania, între Gilău şi Nădăşelu

CNADNR a scos la licitaţie un tronson de 8,7 km al Autostrăzii Transilvania, între Gilău şi Nădăşelu (Imagine: Haaz Sandor/Mediafax Foto)

Contractul vizează proiectarea şi construcţia Autostrăzii Transilvania pe sectorul 3a, Cluj Vest (Gilău) - Mihăieşti (25,5 km), tronsonul 3a1 km (8,7 km).

Termenul pentru finalizarea contractului, finanţat de la bugetul de stat, va fi de şase ani de la data atribuirii, potrivit unui anunţ al CNADNR.

Constructorul va fi selectat prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 21 martie 2012.

Proiectul este estimat la 316,7 milioane lei fără TVA, iar valoarea totală estimată a contractului, incluzând şi eventuale lucrări/ servicii similare, este de 348,3 milioane lei, fără TVA.

"Ofertantul îşi va intocmi propunerea financiară raportându-se la valoarea estimată a contractului şi nu la valoarea estimata totală, care include şi eventualele lucrări/servicii similare ce pot apărea pe parcursul implementării contractului", se arată în anunţ.

Proiectul Autostrăzii Transilvania a început în 2004, cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru construcţia a 415 kilometri, dar porţiunea realizată până în prezent cu finanţarea statului depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.

Pentru un tronson de doar 52 kilometri construiţi într-un interval de şapte ani, statul a cheltuit până în prezent 5,6 miliarde lei, reprezentând mai mult de jumătate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru întregul proiect.

În toamna lui 2011, Guvernul a decis ca lucrările să fie continuate de compania americană Bechtel numai pe tronsoanele deja începute, reprezentând 118 kilometri din totalul celor 415 kilometri, iar restul tronsoanelor să fie scoase la licitaţie pentru a obţine şi finanţare europeană, conducerea Ministerului Transporturilor evitând însă să avanseze un termen de finalizare a întregii autostrăzi.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici