Compania care a creat "Candy Crush", evaluată la 7 miliarde de dolari

Compania King Digital Entertainment, înregistrată în Irlanda, creatorul popularului joc video "Candy Crush", a atras 500 milioane de dolari prin listarea la bursa de la New York şi este evaluată la peste 7 miliarde de dolari, şi va debuta în şedinţa de tranzacţionare de miercuri.

409 afișări
Imaginea articolului Compania care a creat "Candy Crush", evaluată la 7 miliarde de dolari

Compania care a creat "Candy Crush", evaluată la 7 miliarde de dolari (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Compania a anunţat că a derulat oferta publică iniţială la un preţ de 22,5 dolari pe acţiune, la mijlocul intervalului de 21-24 de dolari din prospect, potrivit Wall Street Journal.

Listarea King Digital Entertainment a atras finanţare de 350 milioane de dolari pentru companie şi alte 150 milioane de dolari pentru investitorii şi fondurile de capital de risc care au finanţat producătorul de jocuri. Compania şi acţionarii săi au vândut în total 22,2 milioane de acţiuni, iar băncile care au subscris şi intermediat operaţiunea pot plasa la o dată ulterioară alte 3,3 milioane de titluri.

"Candy Crush Saga", de departe cel mai de succes joc din portofoliul companiei, a avut în luna februarie 97 de milioane de utilizatori activi zilnic, fiind una dintre cele mai de succes aplicaţii pentru smartphone-uri şi tablete din punct de vedere al numărului de clienţi şi veniturilor generate.

Compania aînregistrat anul trecut un profit net de 567,6 milioane de dolari, cu venituri de 1,9 miliarde de dolari. În ultimele trei luni ale anului trecut, "Candy Crush Saga" a generat aproximativ 80% din veniturile King Digital Entertainment.

Deşi a generat interes în piaţă, listarea companiei nu a fost caracterizată de acelaşi entuziasm din partea investitorilor precum alte oferte publice derulate în ultimii ani, îndeosebi Facebook şi Twitter. Puse în faţa unei cererii enorme din partea investitorilor, aceste companii au avut oportunitatea să vândă acţiuni pe bursă la preţuri mai ridicate faţă de intervalele propuse iniţial în prospect.

Unii analişti au întâmpinat cu scepticism listarea King Digital, apreciind că firma a depăşit deja perioada de apogeu şi va reuşi cu greu să repete succesul "Candy Crush Saga". Zynga, producătorul jocului "Farmville", afişează la bursă o cotaţie cu 52% mai scăzută faţă de preţul înregistrat la listare, în decembrie 2011. Scăderea este cu atât mai severă având în vedere că preţul acţiunilor Zynga a revenit puternic în ultimele trei luni, urcând cu 27% de la începutul anului, datorită achiziţiilor speculative efectuate de mai multe fonduri de hedging.

"Termenul standard utilizat pentru descrierea acestui tip de afacere este «dependentă de hituri». Zynga a susţinut în trecut, aşa cum King susţine acum, că are un proces de creaţie repetabil, cu potenţial de creştere, însă s-a dovedit că a găsi ceva care va fi utilizat de un miliard de persoane este un proces foarte dificil", comentează pentru Wall Street Journal şeful companiei de analiză Triton Research.

Cu toate acestea, alţi analişti subliniază că producătorul "Candy Crush" a avut o abordare mai onestă faţă de investitori, solicitând un preţ mult mai mic, raportat la venituri, faţă de alte listări "fierbinţi" din ultimii ani, precum Zynga, dar şi faţă de companii mari, consacrate, din industria jocurilor video, precum Activision Blizzard sau Electronic Arts.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici