Companiile trebuie să-şi sporească lichidităţile pentru a supravieţui pe timp de criză - consultanţi

Companiile trebuie să-şi sporească lichidităţile pentru a rezista în contextul economic actual, prin reducerea stocurilor la nivelul optim, colectarea creanţelor şi creşterea perioadelor de plată către furnizori, a declarat, marţi, Aniko Somodi, consultant în cadrul firmei Horvath & Partners.

18 afișări

"Firmele trebuie să-şi crească capacitatea de finanţare internă, respectiv să facă rost de bani generaţi din business, nu din credite externe", a afirmat Somodi la seminarul "Mediafax Talks about Business Solutions to Crisis".

Ea a arătat că lichiditatea este foarte importantă într-o companie, iar un management bun al capitalului circulant poate rezolva o mare parte din problemele cu care se confruntă. De aceea, companiile trebuie să realizeze o analiză internă şi o planificare mai riguroase.

"Dacă nu se face o planificare în avans pentru o perioadă de până la şase luni care să prevadă ce sume de bani trebuie să intre în companie şi când trebuie să intre, atunci firma poate avea probleme de lichiditate", apreciază consultantul Horvath & Partners.

Somodi a explicat că soluţiile pe termen lung ale unei companii sunt analiza activităţii de vânzări, a furnizorilor şi a termenelor de plată.

"Trebuie revizuit portofoliul de produse şi văzut dacă profitabilitatea este bună. Aceşti paşi vor conduce la o optimizare a situaţiei", a spus Somodi.

La rândul său, Gabriela Popa, director în cadrul firmei de consultanţă Ensight Management Consulting, consideră că o companie trebuie să monitorizeze şi să deţină controlul asupra costurilor salariale, astfel încât să se încadreze în buget şi să identifice oportunităţile de optimizare a acestora.

Controlul costurilor cu salariile ar putea aduce companiilor beneficii, precum o bugetare corectă şi o planificare eficientă, reducerea costurilor totale şi limitarea sau eliminarea expunerii fiscale.

Pe de altă parte, dacă nu se realizează acest control, există riscul să crească cheltuielile firmei, dar şi să se confrunte cu o dimensionare incorectă a resurselor umane, putând să-şi compromită chiar şi planurile de reorganizare, în cazul în care acestea sunt necesare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici