- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (18.04.2011, 16:41)
- Lidia Neagu , Lidia Neagu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Constructorii vor putea majora cu cel mult 10% valoarea contractelor pentru autostrăzi
Contractele pentru construcţia a patru sectoare de autostradă de pe Coridorul IV vor avea noi clauze, care vizează imposibilitatea de a majora valoarea contractului cu mai mult de 10% şi penalităţi de 0,1% pentru fiecare zi de întârzieri.
34 afișări
Constructorii vor putea majora cu cel mult 10% valoarea contractelor pentru autostrăzi (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)
Pentru cele patru sectoare de autostradă (Nădlac-Arad, Timişioara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu) au fost selectaţi săptămâna trecută constructorii, iar contractele vor fi semnate în perioada următoare, după expirarea termenul de depunere a contestaţiilor.
Anterior, constructorii aveau posibilitatea să majoreze preţul contractului cu până la 50% din valoare prin acte adiţionale.
"Potrivit noilor reguli, nu este posibilă depăşirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizată conform indicilor statistici, sau schimbărilor de legislaţie. În plus, pentru întârzierea înregistrată în finalizarea contractului în termenul prevăzut, penalităţile sunt de 0,1% din valoarea de contract acceptată, corespunzătoare (aşa cum va fi determinată de inginer), fără TVA, pentru fiecare de zi de întârziere", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
-
Situaţie de urgenţă la Slănic. Craterul apărut în oraş - autorităţile din Prahova vor să facă noi evacuări ale populaţiei
-
Războiul din Ucraina, ziua 799. SUA acuză Rusia că foloseşte arme chimice / Replica Moscovei / Oraş pârjolit de ruşi în estul Ucrainei: doar turla bisericii a rămas intactă / Ne îndreptăm spre un război Rusia-NATO?
-
Elveţia a invitat peste 160 de ţări la conferinţa pentru pace în Ucraina. Rusia nu este pe listă
Astfel, constructorul va plăti penalităţi de 4.000 lei pe zi pentru întârzieri, 2,1 milioane lei pentru neatingerea unuia dintre punctele de referinţă în timpul prevăzut şi suspendarea oricărei plăţi datorată până când toţi indicatorii aferenţi punctului de referinţă sunt atinşi.
Limita penalităţilor de întârziere reprezintă 15% din valoarea contractului.
"În plus beneficiarul va avea posibilitatea de a acorda antrepenorului, dreptul de acces în şantier şi punerea în posesia acestuia şi etapizat, pe sectoare, acesta având obligaţia să execute lucrările în conformitate cu această etapizare şi cu respectarea termenelor contractuale stabilite", se precizează în comunicat.
Potrivit MTI, prin această măsură firmele de construcţii nu vor mai putea formula revendicări de extindere de timp şi costuri suplimentare pe motivul nepredării terenurilor, şi nici nu va putea suspenda lucrările pentru că programul său prevede lucrări pe o secţiune inaccesibilă.
În ceea ce priveşte programul de execuţie, constructorul îi va remite inginerului un program de lucru detaliat în termen de 28 de zile de la data de începere a lucrărilor, precum şi actualizări săptămânale ale programului care să confirme intervalul de desfăşurare, locul şi natura fiecărei activităţi care se va efectua pe şantier în cursul săptămânii ulterioare.
Totodată, constructorul este obligat să ia măsuri pentru întocmirea documentaţiei complete pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire, în caz contrar fiind aplicate penalităţi, dar şi să remite programe actualizate la intervale nu mai mari de trei luni.
"În privinţa ritmului evoluţiei lucrărilor, controlul progresului lucrărilor se va face printr-un sistem de puncte de referinţă (benchmarkuri), care va permite urmărirea facilă a progreselor şi identificarea întârzierilor. Pentru fiecare secţiune vor fi stabilite 6 puncte de referinţă, iar penalităţile vor fi de 500.000 de euro pentru fiecare întârziere în atingerea oricăruia dintre punctele de referinţă", precizează sursa citată.
Citește pe alephnews.ro: Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Problema României e că votantul s-a înstrăinat de putere. Democrația înseamnă că tu, eu și toți din țară avem puterea
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Florin Piersic este în pericol și trebuie dus de urgență la Viena! Scandal uriaș generat de evenimentele din spital
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe