Controlorii de trafic aerian intră mâine în GREVĂ pe termen nelimitat. Negocierile dintre sindicate şi Ministerul Transporturilor au EŞUAT: Vor fi asigurate 33,3% din zborurile care erau programate

Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian (ATSR) nu renunţă la greva generală programată pentru marţi, 30 mai, începând cu ora 9.00, pe termen nelimitat, astfel că zborurile vor fi blocate. Sindicatele au ieşit luni de la discuţiile cu Ministerul Transporturilor şi au anunţat că negocierile au eşuat.

5530 afișări
Imaginea articolului Controlorii de trafic aerian intră mâine în GREVĂ pe termen nelimitat. Negocierile dintre sindicate şi Ministerul Transporturilor au EŞUAT: Vor fi asigurate 33,3% din zborurile care erau programate

Negocierile au EŞUAT: Avioanele vor fi blocate, controlorii de trafic aerian vor declanşa marţi, 30 mai, greva generală

Liderii ATSR au precizat că „greva ar putea să dureze o oră-două, poate trei, sau să continue pe termen nelimitat dacă nici mâine (marţi dimineaţa - n.n.) nu se va ajunge la nicio concluzie”.

„Suntem deschişi dialogului pentru evitarea grevei şi salvarea ROMATSA de la faliment. Suspendarea grevei depinde exclusiv de acţiunile ministrului Transporturilor”, se arată într-un comunicat al ATSR distribuit după negocieri pe o reţea de socializare.

Greva controlorilor de trafic aerian presupune suspendarea mai multor zboruri (aterizări/decolări) de avioane în perioada protestului. Dar care vor fi, concret, zborurile afectate nu se poate afla la ora redactării acestei ştiri. O decizie în legătură cu suspendarea de zboruri va fi luată luni seara sau marţi dimineaţa de către EUROCONTROL, autoritatea europeană cu atribuţii pe controlul traficului aerian, care le va comunica imediat companiilor aeriene verdictul referitor la fiecare zbor în parte. Iar companiile aeriene le vor comunica pasagerilor ce decizii au fost luate.

Gabriel Tudorache, preşedintele ATSR, a declarat: „Cu certitudine, mâine, începând cu ora 9, ora locală, va începe greva generală. În urma discuţiilor cu dl ministrul şi cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, cât şi ai AACR (n.n. - Autoritatea Aeronautică Civilă Română), există şanse destul de mari ca această grevă generală pe care am anunţat-o pe durată nedeterminată să se poată opri într-un interval de timp relativ scurt. Este imposibil de precizat dacă va fi vorba de o ora, două sau trei. Este vorba de un număr mare de documente care trebuie aprobate, precum decizii ale Consiliului de Administraţie. Există multe aspecte care trebuie rezolvate cu Consiliul de Administraţie, şi acestea nu pot fi rezolvate până mâine dimineaţă”.

Potrivit liderului sindical, decizia zborurilor afectate se ia de către EUROCONTROL, de la networkmanager. „Este imposibil de precizat azi care aeronavă va decola şi care nu. Vor fi asigurate 33,3% din zborurile care erau programate plus excepţiile, conform legii. Cred că toate companiile ar trebui să ştie din timp dacă decolează. Acesta este motivul pentru care trebuie să anunţăm cu 48 de ore înainte, pentru ca toate companiile aeriene să ştie din timp util şi să-şi poată anunţa pasagerii".

Cât despre situaţia ROMATSA, liderul sindical a declarat: „Mai există un document la care se lucrează încă. Este vorba de formatul noii baze de cost, de noul buget pe anul 2018, care trebuie trimis până pe 5 iunie, conform reglementarilor europene. Având în vedere că la noi nu se lucrează în perioada 1-5 iunie, de asta am zis 31 mai.

Planul de performanţă, „documentele necesare pentru a preveni intrarea ROMATSA în faliment”, trebuie trimise până la data de 5 iunie la Comisia Europeană, potrivit unui comunicat al ATSR, publicat anterior pe o pagină de socializare. Având în vedere minivacanţa din perioada 1-5 iunie, liderii sindicatului susţin că documentele trebuie trimise până pe 31 mai.

„Aici e vorba de nişte documente care trebuie trimise până la 31 mai către forurile intrenaţionale. Aici ar putea interveni ministrul pozitiv, în sensul că dânsul ştia din luna ianuarie. Din păcate, până să anunţăm greva, domnul ministru a uitat, a avut alte probleme. Este obligatoriu să se implice”, a spus Gabriel Tudorache, preşedintele ATSR.

„ROMATSA face toate documentele, le aprobă Consiliul de Administraţie, apoi sunt trimise la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) să fie vizate şi ajung la Ministerul Transporturilor. AACR trimite documentele la Comisia Europeană cu semnătura directorului din Aviaţie Civilă, cu semnătura ministrului”, a explicat liderului sindicatului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici