COTAR cere intervenția premierului Ilie Bolojan, acuzând ASF și ANAF că favorizează companiile mari de asigurări, în timp ce service-urile auto cu capital românesc sunt supuse presiunilor fiscale, deși nu primesc la timp despăgubiri pentru reparații.
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a transmis o scrisoare deschisă premierului Ilie Bolojan, semnalând riscul unui nou faliment pe piața RCA și impactul negativ asupra service-urilor auto.
Potrivit unui comunicat de presă al COTAR, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) nu sancționează companiile de asigurări care întârzie plata despăgubirilor, în timp ce ANAF desfășoară controale fiscale la firmele de reparații auto.
„Este un cerc vicios creat de autorități, în care sunt prinse firmele românești de pe piața reparațiilor auto: în timp ce multinaționalele care vând polițe RCA nu dau la timp banii pentru despăgubiri, lăsând unitățile reparatoare fără cash-flow, iar ASF <
În scrisoare, COTAR solicită schimbarea conducerii sectorului de asigurări din ASF, un control independent al companiilor RCA și suspendarea controalelor ANAF până la recuperarea sumelor datorate de asigurători.
COTAR mai atenția asupra creșterii cu 10% a prețului RCA după expirarea plafonării și susține că România are acum cele mai scumpe polițe RCA din Uniunea Europeană, raportat la venituri.