Cris-Tim, interesat să cumpere competitorii care vor fi afectaţi de criza de lichidităţi

Producătorul de mezeluri Cris-Tim este interesat să cumpere firme de profil care vor avea dificultăţi determinate de lipsa de lichidităţi, a declarat, joi, directorul general şi proprietarul grupului, Radu Timiş, adăugând că România va fi afectată puternic de criza financiară începând din anul 2009.

166 afişări
Imaginea articolului Cris-Tim, interesat să cumpere competitorii care vor fi afectaţi de criza de lichidităţi

Cris-Tim, interesat să cumpere competitorii care vor fi afectaţi de criza de lichidităţi (Imagine: Mediafax Foto)

"Criza a început să se simtă deja şi în România, dar va lovi foarte tare piaţa locală din ianuarie încolo. Grupul nostru se pregăteşte de patru ani de această criză, o dată cu începerea procesului de adaptare la standardele europene. Programul de restructurare a companiei a fost realizat în proporţie de 90%, iar procesul de metamorfozare este continuu. De asemenea, de două luni avem şedinţe săptămânale la nivel de board, unde analizăm fiecare dată şi am luat în calcul o scădere a volumelor de vânzări de 10%-20%-30-50% pentru acest an", a spus Timiş, la seminarul "Restructurarea şi creşterea eficienţei - cea mai sigură investiţie a unei companii", organizat de Ziarul Financiar, în parteneriat cu Romtelecom.

Pentru a contracara o eventuală scădere a volumului vânzărilor, preşedintele Cris-Tim a arătat că a adoptat deja o serie de măsuri de eficientizare a costurilor.

"Înainte flota noastră de maşini consuma 150.000 de litri de combustibil, iar acum consumul este de 100.000 de litri fără să scădem volumele de marfă sau să reducem calitatea produselor. O foaie dacă este tipărită pe o parte, o tipărim şi pe cealaltă, becurile merg doar dacă este cineva în încăpere", a spus Timiş.

El a arătat că "fiecare euro economisit" creează un avantaj în faţa competitorilor.

"Vom avea un avantaj în faţa competitorilor pe care am putea să-i cumpărăm. Suntem pregătiţi pentru achiziţii de firme care vor intra în incapacitate de plată în perioada următoare. Am luat deja legătura cu banca de investiţii pentru astfel de achiziţii. Nu avem probleme de finanţare", a afirmat preşedintele Cris-Tim.

Pe de altă parte, el a arătat că o altă măsură împotriva reducerii volumului de vânzări este creşterea producţiei pe gama care se adresează clienţilor cu venituri reduse (produse low).

"Oamenii vor avea din ce în ce mai puţini bani în buzunar. Avem o gamă largă de produse low astfel încât să rămânem pe piaţă în următorii doi-trei ani", a adăugat Timiş.

El a arătat totodată că industria alimentară va fi mai puţin afectată de criza financiară, deoarece românii vor cumpăra în continuare mâncare.

Cris-Tim a înregistrat anul trecut, la nivel de grup, o cifră de afaceri de 97 milioane euro, în avans cu circa 13% faţă de anul precedent, dintre care divizia de mezeluri a obţinut venituri de 87 de milioane de euro.

Pe lângă unităţile de procesare a cărnii grupul Cris-Tim mai deţine ferme de creştere a porcilor. Totodată, Timiş a anunţat anterior că va investi în proiecte imobiliare.

Principalii competitori ai firmei pe segmentul preparatelor din carne sunt Aldis Călăraşi, Tabco-Campofrio, Caroli, Angst, Elit Cugir şi Kosarom Paşcani.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici