- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (27.10.2015, 12:36)
- Alina Oprea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dacia şi Ford: România are prea multe maşini vechi, iar gradul de poluare creşte în fiecare an
Reprezentanţii celor doi producători auto de pe piaţa locală, Dacia şi Ford, apreciază că în România, în pofida programului Rabla, circulă în continuare prea multe maşini vechi şi că gradul de poluare al acestora creşte în fiecare an.
1636 afișări
Dacia şi Ford: România are prea multe maşini vechi, iar gradul de poluare creşte în fiecare an
"Avem peste 3,5 milioane vehicule cu peste 8 sau 10 ani vechime, iar acestea trebuie înclocuite cu vehicule noi şi pentru acest lucru este nevoie de mai multe tichete Rabla. Nu e suficient numărul pe care îl avem acum. În ceea ce priveşte programul Prima maşină, acesta trebuie să fie mai bun. Considerăm că ar trebui să existe o perioadă de rambursare mai lungă, poate de 7 ani (faţă de cinci ani, n.r.)", a declarat marţi, la un forum pe tema investiţiilor, Nicolas Maure, directorul general al Dacia Renault România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
-
Ambasadorul Israelului distruge Carta ONU cu un tocător de hârtie. A protestat împotriva votului pro-Palestina
-
Cum poate fi blocată Rusia pe front. Ucraina aşteaptă primele avioane de luptă F-16 în iunie sau iulie - surse
-
Novak Djokovic, lovit de o sticlă de apă, a ieşit de pe teren sângerând
Potrivit acestuia, România nu are o piaţă internă a autovehiculelor noi, lucru care constituie o slăbiciune. Maure spune că planurile Dacia Renault România vizează dezvoltarea activităţilor de inginerie şi tehnologie în România şi astfel şi crearea unor sisteme hibrid şi de vehicule autonome.
Nicolas Maure a vorbit şi de exodul personalului calificat din sector. "Trebuie să facem ceva ca să-i putem opri pe aceşti specialişti să rămână să lucreze în ţară", a spus el.
În Bulgaria circulă o maşină nouă la 9 maşini vechi importate, în timp ce în România proporţia este de 1 la 3. În Polonia, proporţia este mai mică, de unu la doi, iar în Franţa importul de maşini rulate este chiar şi mai mic, spune Maure.
La rândul său, prezent la eveniment, Valerio Brenciaglia, director general al Ford România, a declarat că potenţialul pieţei auto locale este ridicat şi că cu este corect ca România să permită importul continuu al maşinilor vechi pe care ţările dezvoltate nu le mai folosesc.
"Există foarte mult potenţial, pentru că dacă ne gândim că ţara are 20 milioane de locuitori, industria auto este destul de scăzută. La o mie de locuitori se vând opt maşini noi, ceea ce este destul de bine şi ne dă un indiciu privind capacitatea bună a pieţei. În cazul maşinilor ecologice, avem o problemă cu infrastructura, iar condiţia de a avea maşini care să întrunească multe condiţii de siguranţă nu este valabilă. Piaţa internă s-ar putea dezvolta foarte mult. Mi se pare nedrept că această ţară primeşte ceea ce ţările dezvoltate nu mai folosesc în prezent. Recomandăm autorităţilor să creeze o piaţă corectă. Când cumperi o maşină vrei să fii protejat, în calitate de consumator. Acest import paralel al unei pieţei aproape negre din străinătate reprezintă o problemă", a spus Brenciaglia.
În opinia sa, pentru a îmbunătăţi piaţa auto ar trebui stabilit un nou nivel de parteneriate între producătorii de maşini, sistemul bancar şi clienţi.
"Acest proces trebuie să fie transparent. Trebuie să fie şi fezabil. Se vorbeşte foarte mult de maşinile electrice, dar nu doar acolo trebuie să fie soluţia. În Germania, de exemplu, se dezvoltă noi tehnologii inteligente, dar şi curate. Dar noi numim acest lucru puterea alegerii. Avem o flotă de maşini cu 90% sub Euro 6 şi 10% sub Euro 5. În România nu ai unde să încarci maşina electrică, nu avem legislaţie pentru aşa ceva. Maşinile vechi din ţările occindentale intră fără ca noi să facem ceva pentru maşinile noi", a precizat şeful Ford România.
El consideră că ar trebui găsite soluţii pentru maşinile aflate la prima înscriere.
"Este vorba de crearea unei posibilităţi ca românii să-şi achiziţioneze maşini noi, trebuie să creăm stimulente extraordinare.Potenţialul pieţei este mare, pentru a crea posibilitatea ca un client român să conducă o maşină curată şi sigură trebuie să facem un fel deînţelegere generală între toate părţile implicate. Nu sunt atât de absurd să cer să reducem TVA la 0. Aş fi de acord cu un program prin care oamenii să poată achiziţiona o maşină Euro 5, care este mai proaspătă. Numărul maşinilor care poluează creşte de la an la an", a precizat Brenciaglia.
Acesta apreciază că, în termen de tehnologie, nu ar putea spune că industria auto se dezvoltă la fel precum cea de calculatoare, dar "industria auto s-a dezvoltat foarte mult în ultima vreme".
Citește pe alephnews.ro: Administrația Biden va crește de 4 ori tariful pe EV-urile importate din China. China critică planurile SUA
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Schimbarea de sex a ajuns în România. Un programator din Cluj a cerut în instanță să devină „femeie”
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce transformare pentru femeia care l-a înnebunit pe Gigi Becali! A făcut avere din imaginile cu ea dezbrăcată!
PROSPORT.RO
Ce a pățit acest pensionar italian de 79 de ani, după ce s-a cuplat cu o româncă de 28 de ani. Cine (și CE) era Simona, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe