Daimler şi alianţa Renault-Nissan sunt aproape de încheierea unui parteneriat

Grupul Daimler, proprietarul Mercedes-Benz Cars, şi alianţa Renault-Nissan se află în etapele finale ale negocierilor pentru încheierea unui parteneriat pentru reducerea costurilor de dezvoltare şi producţie a autoturismelor mici, potrivit unor surse apropiate discuţiilor, citate de WSJ.

59 afișări
Imaginea articolului Daimler şi alianţa Renault-Nissan sunt aproape de încheierea unui parteneriat

Preşedintele Renault-Nissan, Carlos Ghosn şi preşedintele Daimler, Dieter Zetsche (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Concernul german şi alianţa franco-japoneză discută detaliile înţelegerii şi ar putea încheia un acord cel mai devreme săptămâna viitoare, au afirmat sursele citate, notând însă că negocierile ar putea dura mai mult.

Parteneriatul, negociat deja de câteva luni, va include probabil schimburi "simbolice" de acţiuni, de 3% - 5%, între Daimler AG, pe de o parte, şi Renault SA şi Nissan Motor Co., pe de altă parte.

Acordul are ca scop poziţionarea mai bună a celor trei constructori auto pe piaţa autoturismelor de mici dimensiuni, una dintre puţinele zone cu potenţial ridicat de creştere pentru industria auto, însă totodată una dintre cele mai costisitoare.

Daimler, Renault şi Nissan vor să coopereze într-o gamă largă de chestiuni, potrivit surselor citate, inclusiv utilizarea în comun a motorizărilor şi a platformelor pentru automobile mici, în principal pentru următoarele generaţii ale mărcii Smart a grupului Daimler şi ale gamei de modele Twingo a Renault.

Companiile intenţionează de asemenea să colaboreze în privinţa cercetării şi dezvoltării tehnologiilor de eficientizare a consumului de carburant.

Ce câştigă Daimler şi ce câştigă Renault-Nissan?

Daimler ar avea de câştigat, de pe urma parteneriatului, accesul la motorizările cu consum şi emisii scăzute, la platformele de autoturisme mici ale alianţei Renault-Nissan şi la expertiza grupului francez în domeniul trenurilor de rulare electrice şi reducerilor de costuri.

Renault-Nissan ar obţine accesul la tehnologia de motoare cu propulsie hibridă a Daimler şi la expertiza grupului german în domeniul electronicii şi calităţii. Dacă parteneriatul ar fi ulterior extins, alianţa francezo-niponă ar putea profita şi de competenţa Daimler în zona motoarelor diesel de capacitate mare şi ar putea câştiga siguranţa financiară dată de un partener puternic, care poate suporta povara investiţiilor ridicate necesare dezvoltării de tehnologii noi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici