De ce renunţă producătorii la culturile eco

În timp ce populaţia lumii se confruntă cu o lipsă tot mai acută de alimente, ONU declarând pentru prima dată, în 30 de ani, foametea în două regiuni, agricultura ecologică este văzută de mulţi drept soluţia ce ar putea preveni o criză alimentară în viitor. Chiar şi aşa, şi pe acest segment există probleme, din cauza preţurilor prea mari, nu există o piaţă de desfacere constantă, iar în unele ţări, precum Marea Britanie, producătorii renunţă la fermele ecologice din cauza cheltuielilor mari de producţie.

668 afișări
Imaginea articolului De ce renunţă producătorii la culturile eco

De ce renunţă producătorii la culturile eco (Imagine: Vlad Dumitrescu/Mediafax Foto)

În Marea Britanie, tot mai mulţi fermieri renunţă la exploataţiile ecologice pe măsură ce vânzările de produse eco sunt tot mai mici, clienţii neputând face faţă preţurilor mari ale produselor, scrie The Guardian. Astfel, suprafaţa de teren aflată în perioadă de conversie a scăzut cu două treimi acum faţă de 2007, potrivit statisticilor oficiale.

Şi vânzările produselor organice s-au diminuat cu 5,9% în 2010, faţă de anul anterior, totalizând 1,7 miliarde de lire, faţă de 1,8 miliarde în 2009. Şi asta este cu atât mai frapant cu cât, în 2008, cifrele ajungeau la 2,1 miliarde de lire, iar lumea se confruntă cu o creştere a preţurilor la nivel mondial ce a dus chiar la o criză alimentară.

Fermierii de aici spun că nu pot concura cu lanţurile de supermarketuri care mizează pe produsele ieftine, de tip mass-market, pentru a-şi asigura grosul vânzărilor. În plus, scăderea numărului de exploataţii agricole este pus pe faptul că subvenţiile destinate celor care trec de la agricultura tradiţională la cea ecologică s-au diminuat, iar procesul durează mai mulţi ani.
Citeşte mai multe despre culturile eco pe www.incont.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici