Epoca vehiculelor tradiţionale e gata să apună: BMW susţine că apogeul motoarelor cu combustie a fost atins în 2023, în timp ce vânzările de maşini electrice va conduce creşterea viitoare a companiei

BMW a declarat că cererea pentru maşinile sale de lux alimentate cu benzină a atins anul trecut cel mai înalt nivel şi se aşteaptă ca modelele complet electrice să conducă creşterea viitoare, potrivit Bloomberg.

6472 afișări
Imaginea articolului Epoca vehiculelor tradiţionale e gata să apună: BMW susţine că apogeul motoarelor cu combustie a fost atins în 2023, în timp ce vânzările de maşini electrice va conduce creşterea viitoare a companiei

Constructorul german de automobile premium posedă o listă amplă de comenzi pentru vehicule electrice, cu un obiectiv de jumătate de milion de automobile vândute în acest an, aproximativ o cincime din totalul livrărilor, a declarat directorul financiar Walter Mertl. Vânzările de vehicule electrice ale grupului BMW au crescut cu 75% anul trecut, impulsionate de modele precum sedanul i4.

„Anul 2023 a reprezentat un punct de cotitură pentru vehiculele tradiţionale", a declarat Mertl, în vârstă de 49 de ani, în cadrul unei convorbiri cu jurnaliştii, reglementările pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon limitând orice expansiune. „Creşterea viitoare a vânzărilor va fi impulsionată de vehiculele electrice".

După ani de livrări în creştere de la an la an, ritmul de accelerare a cererii pentru vehiculele electrice a devenit mai puţin clar. În timp ce piaţa continuă să crească, producătorii de automobile au fost nevoiţi să cedeze în faţa războiului preţurilor purtat de Tesla, mulţi consumatori fiind în continuare reţinuţi din cauza lipsei infrastructurii de încărcare şi a preţurilor ridicate.

Constructorii auto, precum Ford şi General Motors, şi-au revizuit planurile ambiţioase de lansare, Audi declarând luna trecută că reduce numărul de modele pe care le va lansa pe piaţă pentru a evita împovărarea fabricilor şi a dealerilor pe fondul încetinirii creşterii economice. Vehiculele electrice au reprezentat 9,4% din vânzările totale ale mărcii premium Volkswagen AG, în urma mărcii BMW, cu 15%.

Anul viitor, BMW va trece la o nouă structură de bază a vehiculelor, denumită „Neue Klasse", într-o revenire retro la modelele populare construite în anii 1960 şi la începutul anilor '70. Noua tehnologie vizează înjumătăţirea costurilor bateriilor în comparaţie cu actuala generaţie a constructorului auto pentru a contribui la creşterea marjelor EV.

Până la sfârşitul deceniului, EV-urile BMW vor avea randamente mai mari decât automobilele sale cu motor cu combustie, a declarat Mertl.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici