EXCLUSIV Retailerul C&A, profit de milioane de euro în România, pierderi în Spania şi Portugalia

Retailerul de modă C&A şi-a dublat profitul net în România în ultimii doi anii. În schimb, în Spania şi Portugalia, din cauza pierderilor, se închid 28 de magazine. Thorsten Rolfes, Head of Corporate Communications C&A Europe a explicat, pentru MEDIAFAX, de ce merg afacerile mai bine în România.

1650 afișări
Imaginea articolului EXCLUSIV Retailerul C&A, profit de milioane de euro în România, pierderi în Spania şi Portugalia

EXCLUSIV Retailerul C&A, profit de milioane de euro în România, pierderi în Spania şi Portugalia (Imagine: Facebook C&A / Mediafax Arhiva Foto)

Retailerul de modă C&A a anunţat că va închide 23 de magazine în Spania, urmând să concedieze 300 de persoane, şi cinci magazine în Portugalia, anunţă publicaţia iberică El Pais. În prezent, lanţul numără 106 magazine în această ţară, primul fiind deschis acum 34 de ani.

El Pais, citând surse din cadrul companiei, arată că s-a luat această decizie din cauza pierderilor repetate înregistrate de retailer.

În schimb, în România, afacerile companiei C&A Moda Retail SRL sunt în creştere. Astfel, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor, în 2014 firma a înregistrat un profit net de 11,9 milioane de lei (circa 2,7 milioane de euro), compania având la acea dată 213 angajaţi. Un an mai târziu, în 2015, societatea comercială şi-a mărit numărul de salariaţi la 240, iar profitul net aproape s-a dublat, ajungând la 22,5 milioane de lei (peste cinci milioane de euro).

„România este încă într-o perioadă de relansare economică, cu o creştere a PIB de 4% în 2016 şi o proiecţie de creştere a PIB de 3% în 2017 şi cu creşterea veniturilor. În plus oraşele mici şi medii din România câştigă în atractivitate din punctul de vedere al afacerilor. În schimb, în ultimii ani, economia spaniolă şi portugheză s-au confruntat cu o scădere a cheltuielilor de consum, o creştere economică slabă şi cu un nivel ridicat al ratei şomajului. Această situaţie a afectat în mod direct sectorul de confecţii, a cărui cifră de afaceri a scăzut dramatic din 2006 (-21%) şi din nou cu alte 2,2% în 2016. Prin urmare, am luat decizia dificilă, dar necesară, de elaborare a unui plan care prevede închiderea magazinelor care au fost neprofitabile pentru o perioadă îndelungată de timp. Planul ar avea ca rezultat potenţial închiderea a 23 de magazine în Spania şi cinci în Portugalia, dar în acest an vom deschide, de asemenea, noi magazine. Acestea sunt Zamora, Jaen şi Melilla în Spania şi Telheiras şi Loule în Portugalia”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Thorsten Rolfes, Head of Corporate Communications C&A Europe.

În urmă cu 17 ani, retailerul a luat o decizie surprinzătoare. După 75 de ani de prezenţă pe piaţa din Marea Britanie, compania C&A a închis toate cele 113 magazine pe care le avea în această ţară, concediind 4.800 de salariaţi.

C&A este o companie de retail de îmbrăcăminte din Olanda, care face parte din grupul Cofra Holding din Elveţia. C&A reprezintă abrevierea numelor celor doi fondatori ai brandului, fraţii Clemens şi August Brenninkmeyer, care au pus bazele companiei în 1841. În prezent, C&A este unul dintre cei mai mari retaileri de fashion din Europa, cu circa 2.000 de magazine în întrega lume şi afaceri de aproximativ opt miliarde de euro anual.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici