FORT, Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever acţionează COTAR în instanţă

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever anunţă că au contestat în instanţă reprezentativitatea la nivel naţional şi de sector a Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) în dialogul cu autorităţile.

902 afişări
Imaginea articolului FORT, Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever acţionează COTAR în instanţă

FORT, Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever acţionează COTAR în instanţă

Cele trei organizaţii arată, într-un comunicat de presă remis marţi MEDIAFAX, că dosarul, având numărul 16992/3/2019, a fost depus la Tribunalul Bucureşti.

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever îşi exprimă astfel nemulţumirea privind acţiunile COTAR de promovare a unor interese pe care ei le consideră nereprezentative la nivelul industriei.

Cele trei organizaţii mai susţin că statutul nereprezentativ al COTAR în dialogul cu autorităţile reprezintă o barieră pentru eforturile de modernizare a cadrului legislativ actual şi de asigurare a unei concurenţe reale în industrie.

“Pentru a fi reprezentativă la nivel de industrie, confederaţia ar trebui să fie formată din cel puţin două federaţii patronale, conform prevederilor în vigoare pentru constituirea unei confederaţii, şi să aibă membri care să activeze în toate tipurile de activităţi din sector, criterii care nu sunt în acest moment îndeplinite. În acelaşi timp, o mare parte dintre membrii confederaţiei nu mai sunt în activitate, nu mai activează în domeniul transporturilor sau sunt în prezent dezafiliaţi şi înscrişi în alte federaţii. Implicit, membrii rămaşi activi nu însumează, prin angajaţii lor, procentele minimale cerute de lege”, a transmis Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).

“COTAR nu doar că nu îndeplineşte criteriile legale şi de legitimitate ca reprezentant principal al patronatelor din sectorul transporturilor din România, dar în ultimii ani a încercat de nenumărate ori să elimine orice aplicaţie de tip agregatoare de taxi. Au avut cinci propuneri de regulamente la Primăria Bucureşti şi trei propuneri de ordonanţe în detrimentul şoferilor de taxi şi aplicaţilor, iar în acest moment urmăresc eliminarea totală a concurenţei. În condiţiile în care peste 70% dintre şoferii de taxi folosesc aplicaţiile agregatoare de tipul Clever ca principală sursă de preluare a comenzilor, considerăm că membrii COTAR ignoră în mod voit dorinţa taximetriştilor”, a precizat şi Anca Gherle, Public Affairs Clever.

"COTAR nu mai reprezintă interesele industriei de taximetrie în ansamblu, ci doar a unor companii de transport membre ale căror iniţiative susţin instaurarea unui monopol pe piaţa de transport de persoane şi care sunt mai degrabă interesate să protejeze interesele financiare ale patronilor de companii de transport”, a transmis Ioan Pugna, vicepreşedinte al Asociaţiei de Monitorizare Taxi Transilvania.

Aplicaţiile de mobilitate urbană sunt folosite de peste 2,5 milioane de români, potrivit sursei citate.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici