- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ghosn: Anul viitor va fi la fel de dificil ca 2009 pentru industria auto
Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, se aşteaptă ca anul viitor să fie "la fel de dificil ca 2009", în contextul continuării crizei din industria auto globală, a declarat oficialul la postul de radio Europe 1.
Ghosn: Anul viitor va fi la fel de dificil ca 2009 pentru industria auto (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Ghosn, care ocupă de asemenea funcţia de director general al grupului japonez Nissan, implicat într-o alianţă cu Renault, apreciază că Europa va fi printre ultimele regiuni din lume care să revină din criza economică, alături de Japonia.
Oficialul Renault-Nissan consideră că Statele Unite şi marile regiuni emergente vor fi primele economii care vor începe să revină din criză în primul trimestru din 2010, în timp ce, în Europa şi Japonia, relansarea va începe în primul trimestru din 2011.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
Belarus afirmă că s-a încercat un atac cu drone asupra capitalei Minsk din Lituania. Lukaşenko susţine că opoziţia încercă să cucerească un district şi să ceară NATO să desfăşoare trupe
-
Rusia ameninţă că Polonia va fi ţinta unui atac rusesc dacă NATO ar desfăşura arme nucleare pe teritoriul polonez
-
Sunt europenii mai leneşi ca americanii? Şeful uriaşului fond norvegian: "Este îngrijorător! Europa este mai puţin harnică, mai puţin ambiţioasă"
Ghosn a afirmat că grupul Renault a vândut circa 180.000 de autoturisme noi în luna iunie, iar piaţa mondială a companiei a rămas "mai mult sau mai puţin stabilă" în prima jumătate a anului.
"Ne-am fi putut aştepta la o evoluţie ceva mai bună. Mă aştept ca 2010 să fie la fel de dificil ca 2009. Nu anticipez o redresare imediată", a adăugat el.
Totodată, şeful Renault avertizează că încheierea programelor de tip "rabla" pentru stimularea pieţelor auto din Europa ar putea fi un proces dificil, fiind necesară o tranziţie graduală în loc de eliminarea bruscă a măsurilor, pentru a se evita un "şoc brutal".
Renault va începe să ramburseze creditul de trei miliarde euro luat în acest an de la guvernul francez, atunci când va considera că o astfel de decizie este "rezonabilă", a mai declarat Ghosn, arătând cu "nu se grăbeşte" în acest sens. Concernul rival PSA Peugeot Citroen a încasat de asemenea un împrumut de trei miliarde euro de la stat.
Grupul francez este acţionarul majoritar al constructorului român Dacia.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 13:49
-
astăzi, 13:34