Gilles Le Borgne, Renault: Lansăm patru modele Dacia în următorii ani, printre care şi unul nou

Grupul Renault va accelera investiţiile în marca Dacia şi mizează pe extinderea gamei actuale cu un model care cel mai probabil va fi lansat în 2026 sau 2027, notează Ziarul Financiar. Generaţia următoare de Sandero, cel mai probabil lansată în 2028, va avea şi versiune electrică.

2522 afișări
Imaginea articolului Gilles Le Borgne, Renault: Lansăm patru modele Dacia în următorii ani, printre care şi unul nou

Grupul Renault mizează pe extinderea gamei Dacia în următorii cinci ani, iar pe lângă cea de-a treia generaţie a lui Duster, aşteptată spre finalul anului, Bigster din 2025 şi cea de-a patra generaţie a lui Sandero în 2028, va urma şi un nou model care să completeze gama.

„Următoarea generaţie de Sandero va fi realizată pe noua platformă care va permite atât un sistem electric de propulsie cât şi unul cu motor convenţional şi poate va fi lansată în jurul anului 2028. Sandero se vinde foarte bine acum. Vrem să beneficiem de toate asseturile Renault, motiv pentru care viitoarea generaţie va putea fi produsă pe aceeaşi linie atât cu motor electric cât şi termic. Mai departe vom lansa Duster, va urma Bigster, un nou model, după care noua generaţie de Sandero. Avem în plan o gamă completă pentru Dacia“, a spus Gilles Le Borgne, vicepreşedinte executiv inginerie al Grupului Renault, în cadrul unui interviu cu ocazia Salonului de Mobilitate IAA de la München, evenimentul care a înlocuit Salonul Auto de la Frankfurt.

Actuala generaţie a Daciei Sandero a fost lansată în 2020 şi este prima care beneficiază de aceeaşi platformă Renault utilizată şi de noul Clio. Luând în calcul ciclul de opt ani cel mai probabil următoarea generaţie va fi lansată în 2028 şi care va avea misiunea de a „traversa“ şi anul 2035, momentul limită pentru motoarele termice în Europa.

Dacia Bigster, ce va fi lansată în 2025 va avea o motorizare hibridă, cu motor pe benzină de 1,8 litri.

„La Bigster şi Duster vom creşte capacitatea motorului pe benzină aspirat natural, de la 1,6 la 1,8 litri. Avem nevoie de cuplu pentru Bigster şi nu spunem dacă va fi hibrid sau hibrid de tip plug-in“, a spus Gilles Le Borgne.

Pe de altă parte, el a subliniat că Dacia poate miza şi pe noul tip de combustibil e-fuel, care va fi utilizat pe maşina Dacia de Dakar.

„Utilizarea de e-fuel nu va fi o decizie po­litică, ci una tehnică, cu o abordare pe întreg ciclul de viaţă, iar la producere să fie util­izată exclusiv energie verde. Este o situa­ţie similară cu a maşinilor electrice - una este să utilizezi în Polonia (care arde cărbune pen­tru a produce electricitate - n.red.), alta în Suedia (care utilizează în mare parte energie verde - n.red.).“

„La acest proiect lucrăm alături de Aramco“, a explicat inginerul.

La Dakar Dacia va participa cu o maşină ce va utiliza combustibil sintetic furnizat de Aramco, combustibil neutru din punct de vedere CO2. Aramco este partener alături de Geely şi Renault în compania Horse, care furnizează sisteme de propulsie care includ motoare cu ardere internă, furnizor şi pentru Dacia de la 1 iulie. Pe de altă parte, chiar dacă noul combustibil este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, motorul cu ardere internă tot poluează atmosfera.

Noul tip de combustibil a fost adus în discuţie de Porsche şi Ferrari, care caută o soluţie pentru a continua producţia de maşini cu motoare cu ardere internă după 2035, însă momentan preţul acestuia este estimat a fi foarte mare în comparaţie cu benzina.

„Cei din oil&gas vor investi în e-fuels, iar cererea va veni şi din partea industriei aviatice. Preţul benzinei este mare acum şi din cauza taxelor, poate va fi necesară o altă taxare“, a explicat Gilles Le Borgne.

Gilles Le Borgne, Renault: Scenic E-Tech va costa circa 40.000 de euro. A fost proiectat pentru o autonomie de 400 km pe autostradă. Mai departe pentru maşini grele ne uităm la hidrogen.

Noul Renault Scenic E-Tech, ca şi Megane-ul lansat în 2022, este lansat exclusiv cu motorizare electrică. Maşina este construită pe platforma CMF-EV a Alianţei şi poate dispune de două tipuri de baterii - de 60 sau 87 kWh. Motorul electric dezvoltă 220 CP, iar sistemul său multimedia dispune de soft de la Google. Scenic este primul model construit de la zero pentru a reduce impactul asupra mediului prin utilizarea de materiale reciclate şi reciclabile.

„Autonomia sa va fi de peste 600 km, iar pe autostradă ne aşteptăm să poată depăşi valoarea de 400 km autonomie. Preţ nu am anunţat oficial, dar ne aşteptăm ca acesta să pornească de la puţin peste 40.000 de euro“, a spus Gilles Le Borgne, vicepreşedinte executiv inginerie al Grupului Renault. El a subliniat că între momentul lansării lui Scenic pe piaţă, în 2024, şi 2035, anul din care vor fi interzise la vânzare maşinile cu motoare termice, sunt 11 ani, iar avansul tehnologic trebuie accelerat.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici