Grupul UniCredit valorează mai mult dacă ar fi vândut pe bucăţi faţă de cât e cotat la bursă

UniCredit ar valora mai mult dacă grupul italian ar fi dezmembrat şi vândut pe bucăţi, scrie cotidianul american Wall Street Journal, după ce acţiunile au scăzut puternic miercuri şi joi, până la minimul ultimilor 19 ani, şi au fost chiar suspendate de mai multe ori de la tranzacţionare.

228 afișări
Imaginea articolului Grupul UniCredit valorează mai mult dacă ar fi vândut pe bucăţi faţă de cât e cotat la bursă

Grupul UniCredit valorează mai mult dacă ar fi vândut pe bucăţi faţă de cât e cotat la bursă (Imagine: Mediafax foto/AFP)

Cotaţia UniCredit a coborât cu 14% miercuri şi cu 16% joi, până la 4,536 euro, minimul din septembrie 1992, iar capitalizarea băncii a ajuns la 8,9 miliarde de euro.

Declinul băncii a fost accelerat, în contextul crizei datoriilor suverane din Europa, de anunţul unui discount semnificativ al preţurilor unei emisiuni de titluri pentru atragerea a 7,5 miliarde de euro, fonduri necesare grupului pentru respectarea pragului de 9% al ratei de adecvare a capitalului, impus de autorităţiele europene.

Preţul de 1,94 euro pentru o acţiune nouă a UniCredit, anunţat miercuri, este cu 69% mai mic faţă de cotaţia de 6,33 euro din închiderea şedinţei de marţi şi cu 43% sub nivelul de tranzacţionare estimat după realizarea majorării de capital.

Doar 11% din acţionari s-au angajat să cumpere acţiunile care le revin, în timp ce încă 13% afirmă că vor face probabil acest lucru. Emisiunea de acţiuni este subscrisă în întregime de bănci, astfel că UniCredit va primi banii, însă analiştii se tem că băncile care au participat ar putea rămâne cu un portofoliu substanţial de acţiuni nedorite.

UniCredit are ghinion că este o bancă internaţională cu sediul în Italia, într-un moment când investitorii evită această ţară, scrie Wall Street Journal.

Nu mai contează că o treime din activele ponderate la risc ale băncii provin din Germania şi Austria, două ţări considerate sigure de investitori, în timp ce o altă treime este localizată pe pieţele atractive din Europa Centrală şi de Est, precum Polonia sau Turcia. UniCredit este cel mai mare creditor pentru companii mici şi mijlocii din Germania, însă investitorii şi-au concentrat atenţia asupra expunerii de 40 de miliarde de euro a băncii pe datoria guvernului italian şi asupra operaţiunilor bancare de pe piaţa de origine.

Poate dacă UniCredit şi-ar schimba numele în EineKredit, cu sediul în Germania, investitorii ar putea fi mai permisivi, potrivit publicaţiei americane. În această situaţie, banca ar fi bine capitalizată şi ar avea finanţarea asigurată, având în vedere operaţiunile lansate de Banca Centrală Europeană.

În contextul actual, UniCredit beneficiază foarte puţin de structura internaţională a grupului. Autorităţile de reglementare din Germania şi Austria, temătoare de o criză a creditelor, restricţionează capacitatea băncii de a repatria capital şi lichidităţi. Subsidiara din Germania are o rată de adecvare a capitalului de 15%, mult peste nivelul cerut în UE. Chiar dacă are acces la finanţare ieftină, divizia din Germania nu poate ajuta grupul.

Între timp, banca se tranzacţionează la un discount substanţial faţă de valoarea componentelor. Acţiunile sunt evaluate la mai puţin de o cincime din valoarea activelor excluzând fondul comercial patentele şi mărcile, iar discountul faţă de rivalul italian Intesa Sanpaolo este de 40%.

Subsidiarele listate pe bursă din Polonia şi Turcia au ajuns să reprezinte 60% din capitalizarea grupului, în timp ce divizia din Germania a avut anul trecut o rentabilitate a capitalului propriu apropiată de 15%, peste costul capitalului.

Scindarea băncii în două entităţi ar fi foarte dificilă, dar dacă acţiunile grupului nu-şi revin, UniCredit s-ar putea afla sub presiune tot mai mare pentru a se tranforma în DueCredit, scrie Wall Street Journal.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici