- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.09.2011, 21:15)
- Thomas Dinca ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul a avizat noul contract cu Bechtel pentru construirea autostrăzii Transilvania
Guvernul a avizat noul contract cu compania americană Bechtel pentru construirea autostrăzii Transilvania, care prevede reducerea costului aferent lucrării la 6,9 milioane euro/km şi permite scoaterea la licitaţie a tronsoanelor încă neîncepute, a anunţat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
534 afișări
Autostrada Transilvania (Imagine: Haaz Sandor/Mediafax Foto)
Ministrul a precizat că acest contract nu va fi prezentat public, constructorul american insistând ca termenii înţelegerii să rămână confidenţiali.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Aplicația care știe dacă navighezi pe site-uri porno. Părinții și copiii își pot urmări istoricul reciproc
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
-
Un proces privind oprirea exportului de arme către Israel ajunge la Înalta Curte din Londra
-
Acţiune de amploare, cu sprijin Europol şi FBI, pentru anihilarea unui ”supercartel” al drogurilor
"Ca urmare a negocierilor, în ciuda unui alt guvern care şi-a propus să ne facă cetăţeni de mâna a treia în faţa statelor membre ale Uniunii Europene, se realizează o economie la bugetul de stat de 6 miliarde euro, deci dacă am fi continuat să lucrăm la preţurile din contractul iniţial, costul total al autostrăzii ar fi fost de 10 miliarde euro", a spus Boagiu.
Ea a arătat că din contract a fost eliminată clauza care interzicea statului român pentru o perioadă de doi ani să scoată la licitaţie vreunul dintre tronsoanele autostrăzii, în cazul rezilierii contractului, astfel că în perioada imediat următoare va fi lansată licitaţia pentru sectorul de drum Gilău - Nădăşel, documentaţia aferentă fiind finalizată.
Potrivit ministrului, cuantumul total al solicitărilor de plată formulate de către constructorul american către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a fost redus, în urma negocierilor, de la 380 milioane euro la 115 milioane euro, sumă care va fi plătită în trei tranşe, respectiv până la 31 decembrie 2011, până la 31 martie 2012 şi până la 31 mai 2012.
Termenele de plată a facturilor au fost de asemenea extinse, de la maximum 25 zile la 65 zile, iar clauzele de indexare şi cele privind costurile indirecte au fost eliminate.
"Prin aceste clauze, şi dacă lucrau, şi dacă nu lucrau, erau îndreptăţiţi să primească lunar un milion de euro", a spus Boagiu.
Pentru tronsoanele care urmează să fie executate de Bechtel au fost introduse clauze similare celor din contracte pentru construcţia altor autostrăzi, referitoare la termene de executare şi penalităţi zilnice pentru depăşirea acestor termene, cuprinse între 0,05% şi 10% din valoarea secţiunii rămase de executat.
"Mai există şi o modificare legată de perioada de garanţie, care urcă de la 24 luni la 30 luni", a adăugat ministrul.
Problema autostrăzii Transilvania a fost discutată, în luna august, în şedinţă de guvern, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, anunţând la finalul acelei reuniuni că totalul costurilor de construire va fi redus la 6,9 milioane euro/km, cu circa 50% mai puţin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe două tronsoane, statul fiind liber să liciteze celelalte şase sectoare de drum.
Premierul Emil Boc a susţinut atunci, la rândul său, că Bechtel nu va primi despăgubiri pentru modificarea contractului.
"Se continuă lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, iar la nivelul politic am decis, în coaliţie, ca tronsonul de la Gilău la Mihăieşti să fie scos imediat la licitaţie, deoarece proiectarea este finalizată. Pentru tronsonul Târgu Mureş-Câmpia Turzii va fi reluată proiectarea, în vederea organizării licitaţiei de execuţie. Evident că Bechtel nu va primi despăgubiri, ce despăgubiri să primească ?", spunea atunci Boc.
Potrivit ministrului Transporturilor, compania Bechtel va continua lucrările doar la tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii Transilvania, statul fiind liber să liciteze celelalte şase tronsoane, fără nicio pretenţie din partea constructorului american.
Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărţit în opt tronsoane de construcţie. Lucrările nu au fost începute pe şase dintre ele, însumând 297 de kilometri, respectiv Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km).
Costul de construire a autostrăzii Transilvania pe tronsoanele unde Bechtel continuă să lucreze va fi redus la 6,9 milioane euro/km, faţă de 14,7 milioane euro/km în prezent, pentru celelalte tronsoane costul estimat şi raportat inclusiv la specificul terenului fiind de 7,2 milioane euro/km, nivelul final urmând însă să fie stabilit în urma licitaţiilor.
Boagiu preciza în luna august că plăţile restante pe care Guvernul trebuie să le mai achite companiei Bechtel însumează circa 90 milioane euro, achitate în două tranşe, dintre care prima în perioada imediată, iar a doua la finalul acestui an.
Tronsonul Suplacu de Barcău-Borş va fi finalizat în totalitate de Bechtel în 2013, Boagiu evitând însă să avanseze şi un termen de finalizare a întregii autostrăzi Transilvania.
Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru construcţia unui traseu de 415 kilometri, dar porţiunea construită până în prezent cu finanţarea statului, la şapte ani de la lansarea proiectului, depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.
Până în prezent au fost contruiţi doar 52 km din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri.
Premierul Emil Boc a declarat recent că noul contract cu Bechtel va fi discutat în Guvern în luna septembrie, iar apoi va fi scos la licitaţie tronsonul Gilău - Nădăşel.
Citește pe alephnews.ro: Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe