- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (28.11.2016, 15:03)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Harta şoselelor naţionale şi autostrăzilor cu risc de înzăpezire. Mai mult de 75% din drumurile naţionale s-ar putea bloca dacă ar ninge abundent - INFOGRAFIC
Mai mult de 75% din drumurile naţionale s-ar putea bloca dacă ar ninge abundent, arată datele centralizate într-o hartă multianuală care prezintă şoselele cu risc de înzăpezire. Contractele de deszăpeziri încă nu acoperă întregul teritoriu, însă conducerea CNAIR consideră că nu vor fi probleme.
3874 afișări
EXCLUSIV Harta şoselelor naţionale şi autostrăzilor cu risc de înzăpezire
La fel ca în 2015 şi ca în anii anteriori, şoselele din sudul, sud-estul, nord-estul şi centrul ţării cu cele mai multe drumuri în pericol de înzăpezire. Acest risc este unul natural, determinat în funcţie de precipitaţiile înregistrate în fiecare an, iar pe baza datelor astfel centralizate, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) stabileşte tronsoanele pe care activităţile de deszăpezire se pregătesc cu prioritate.
Riscul de înzăpeziri este prezent inclusiv pe cele mai aglomerate drumuri. Spre exemplu, cel mai intens utilizat drum este DN1, şi acesta apare trasat cu roşu (pericol mare de înzăpezire – n.r.) pe aproape toată lungimea lui, excepţie făcând doar partea cu serpentine dintre Predeal şi Braşov. Apoi autostrăzile A1 (Bucureşti-Piteşti) şi A2 (Bucureşti-Constanţa) sunt, de asemenea, semnalate ca înzăpezibile. Şi DN2, care face legătura dintre Bucureşti şi localităţile din Moldova, este în pericol până în zona Râmnicu Sărat, apoi de la Adjud-Bacău până la Roman - Târgu Neamţ. În Dobrogea, aproape toate drumurile prezintă risc de înzăpezire, în timp ce în Banat şi Crişana nu sunt semnalate astfel de pericole.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Emma Stone vrea să fie strigată după numele real. Cum o cheamă, de fapt, pe actriță
-
Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
Harta a fost întocmită în baza valorilor multianuale înregistrate de ninsori şi de cazuri cu blocare de trafic şi nu are legătură cu atribuirea sau nu a lucrărilor de deszăpezire.
Ca în fiecare an, unele şosele încă nu au fost atribuite în vederea deszăpezirii nici până acum, însă noutatea iernii 2016 vine din modul de gestionare a acestor tronsoane. CNAIR a atribuit lucrările în aşa fel încât zonele neacoperite cu contracte să fie deszăpezite de vecinii care au în gestiune, în vederea deszăpezirii, perimetre alăturate.
„Gândirea de la începutul anului a fost că indiferent de ce se întâmplă şi de câte contestaţii vor fi semnate (dacă vor fi semnate peste 50%), având în vedere că avem acorduri-cadru de deszăpezire pe patru ani şi având – să zicem – două regiuni alăturate, pentru una s-a semnat acordul-cadru, iar pentru cealaltă nu; într-un astfel de caz, fiind acorduri cu cantităţi estimate pentru patru ani, oricând acel contract se poate extinde şi acoperi zona pentru care – într-o situaţie excepţională – se va întâmpla să nu fie semnat acordul-cadru până atunci. Dacă astăzi vine un cod galben-portocaliu de ninsoare în toată ţara, avem contracte semnate să acţionăm unitar, uniform, în toată ţara”, a declarat recent, pentru MEDIAFAX, directorul general al CNAIR, Cătălin Homor. „În paralel, cu flota pe care o avem în dotare, vom interveni punctual acolo unde trebuie, practic vom lua sub aripa noastră acele tronsoane care, eventual, vor rămâne neacoperite”, a mai spus şeful CNAIR.
Până în prezent, deszăpezirea fiecărul kilometru de drum din România a costat, în anii trecuţi, între 1.500 şi 1.600 de euro. Astfel, toată reţeaua de 17.600 de kilometri a însemnat plăţi de aproximativ 28-30 de milioane de euro în fiecare sezon rece. Aprovizionarea şi transportul materialelor necesare până la bazele de deszăpezire au costat, în fiecare an, alte aproximativ 14 milioane de euro, iar cheltuielile pentru deszăpezirea cu autoutilaje proprii (reparaţii, piese de schimb, carburanţi, lubrefianţi, anvelope, acumulatori) au fost de aproape 3 milioane de euro. Pentru sezonul 2016-2017, costurile vor putea fi estimate abia în primăvara anului 2017.
Potrivit legislaţiei rutiere, neechiparea corespunzătoare pentru iarnă a maşinii se sancţionează cu retragerea certificatului de înmatriculare, iar amenzile pe care le riscă şoferii sunt cuprinse între 2.500 şi 4.000 de lei. Mai mult, cei care nu au cauciucuri de iarnă şi blochează un sector de drum riscă o amendă cuprinsă între 5.000 şi 8.000 de lei şi vor fi nevoiţi să suporte şi costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat.
Citeşte şi: Expert în consultanţă imobiliară: 2016 va fi cel mai bun an din istoria pieţei rezidenţiale
Citeşte şi: Posibilul Cabinet de miliardari al lui Donald Trump ar valora mai mult decât PIB-urile a 100 de ţări
Citeşte şi: Piloţii de la Lufthansa ameninţă cu o nouă grevă, în timp ce disputele salariale continuă
Citeşte şi: Dilemele OPEC la începutul unei săptămâni în care ar trebui să decidă evoluţia producţiei de petrol, pentru prima data în opt ani
Citește pe alephnews.ro: O avocată în vârstă de 60 de ani a intrat în istorie. Alejandra Rodríguez a fost încoronată Miss Univers Buenos Aires
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cod roșu la Casa Regală a Marii Britanii! Starea Regelui Charles e din ce în ce mai rea, s-a avansat cu planurile de înmormântare
CANCAN.RO
Regele Charles se simte din ce în ce mai RĂU, după diagnosticul de cancer! Ce se pregătește, de fapt, la Buckingham
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 15:00
Fiica de 16 ani a doi miliardari din Silicon Valley a dispărut în California
-
astăzi, 14:50
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 793. Moscova avertizează că va reacţiona dacă activele ruseşti îngheţate vor fi confiscate / Stoltenberg: Nu este prea târziu pentru ca Ucraina să învingă / Blinken: Rusia ar întâmpina probleme în Ucraina dacă nu ar fi ajutată de China