Honda Motor mizează pe maşinile hibrid şi piaţa din Rusia

Honda Motor mizează pe maşinile hibrid şi creşterea pieţei din Rusia pentru următoarea etapă a extinderii în Europa, unde dificultăţile economice ale statelor din Vest afectează vânzările peste aşteptări, potrivit unui oficial al companiei.

16 afișări
Imaginea articolului Honda Motor mizează pe maşinile hibrid şi piaţa din Rusia

Honda Motor mizează pe maşinile hibrid şi piaţa din Rusia (Imagine: Mediafax/AFP)

Honda, al doilea mare constructor auto japonez, a înregistrat vânzări record de 376.477 de maşini în Europa anul trecut, în urcare cu 22%, creştere la care au contribuit toate pieţele dezvoltate, cu excepţia Germaniei, după ce publicul s-a orientat masiv către motorizările diesel din oferta companiei.

Cu toate acestea, avansul vânzărilor a încetinit în acest an pe fondul cererii mai reduse din piaţă, precum şi din cauza noilor norme de taxare a emisiilor de dioxid de carbon din Italia, Spania şi Franţa, care au condus la creşterea în popularitate a automobilelor foarte puţin poluante, precum cele livrate de grupul german Volkswagen.

"A avut loc o trecere bruscă la maşini cu emisii scăzute de CO2. Constructorii europeni răspund rapid acestui trend, iar noi am rămas puţin în urmă", a declarat presei şeful diviziei europene a Honda, Shigeru Takagi.

Oficialul a adăugat că cererea pe piaţa auto europeană scade din ce în ce mai rapid de la o lună la alta, iar septembrie nu a avut un început optimist. Înmatriculările de maşini noi din Marea Britanie, cea mai importantă piaţă din Europa pentru Honda, au consemnat cel mai scăzut nivel din august 1966, în timp ce Germania, Italia şi Spania au raportat declinuri procentuale de două cifre.

Singura zonă favorabilă de pe harta Honda este Rusia, unde vânzările constructorului japonez au urcat cu 157% în primele şase luni, absorbind integral scăderile din Europa de Vest.

Pe întregul continent, compania a comercializat 218.925 de unităţi în primul semestru, în urcare cu 7,5%. Cifra reprezintă circa 10% din vânzările la nivel global.

Dacă piaţa continuă să evolueze în acest ritm, vânzările anuale ale Honda în Rusia vor depăşi 100.000 de maşini până în 2010, faţă de 38.600 în 2007, potrivit lui Takagi.

Cea mai importantă provocare pentru constructorul japonez pare să fie, în acest moment, acoperirea cererii de modele Civic şi Accord, în pofida planurilor de a depăşi producţia nominală a fabrici din Turcia cu 20% în acest an, la 60.000 de automobile, a arătat oficialul.

Honda a mai anunţat că analizează introducerea pe piaţa rusă a mărcii premium a constructorului, gama Acura, acum disponibilă numai în America de Nord şi China. Potrivit lui Takagi, distribuitorii ruşi au salutat această perspectivă.

Oficialul a adăugat că Honda urmează să dubleze numărul de dealershipuri auto din Rusia în următorii trei ani, la 100 de unităţi.

Obiectivul companiei este de a creşte vânzările din Europa, excluzând Turcia, cu 14% în acest an, la 430.000 de maşini.

Hatchback-ul Jazz, comercializat sub denumirea Fit pe unele pieţe, va fi lansat în Europa în octombrie, iar nivelul de emisii anunţat este de 120-129 grame/km, nivel relativ redus.

Pentru a creşte pe întregul continent, Takagi spune că Honda va miza pe noua gamă de modele hibrid ieftine care vor fi lansate în Europa, America de Nord şi Japonia în primăvara anului viitor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici