HTC a lansat la Barcelona o nouă gamă de smartphone-uri, cu care speră să câştige cotă de piaţă

HTC a lansat la Mobile World Congress Barcelona o nouă gamă de smartphone-uri, pariind pe procesoare grafice rapide, camere digitale performante şi funcţii avansate pentru redarea de muzică în încercarea de a redeveni un jucător important pe o piaţă dominată tot mai autoritar de Samsung şi Apple.

369 afișări
Imaginea articolului HTC a lansat la Barcelona o nouă gamă de smartphone-uri, cu care speră să câştige cotă de piaţă

HTC a lansat la Barcelona o nouă gamă de smartphone-uri, cu care speră să câştige cotă de piaţă (Imagine: Arhiva Mediafax foto/AFP)

HTC, al cincilea mare producător de smartphone-uri după vânzările din 2011 la nivel mondial, a lansat la Barcelona trei modele în gama HTC One, încercând să-şi revină după declinul abrupt în concurenţa cu rivali mult mai puternici din punct de vedere financiar.

Compania taiwaneză părea că a pierdut lupta la sfârşitul anului trecut, când cota de piaţă a scăzut la 6,5%, iar rata de creştere a vânzărilor a fost de trei ori mai slabă decât cea a pieţei.

Analiştii consideră că noile telefoane reprezintă o opţiune pragmatică pentru o companie care nu are la dispoziţie resursele financiare ale unor rivali ca Samsung şi Apple.

"HTC pare că a învăţat din greşelile făcute în 2011. Compania vrea să se concentreze acum pe ce ştie să facă mai bine, pe strategia care a construit brandul: inovaţie prin proiectarea de smartphone-uri premium, în loc să dedice resurse pentru toate segmentele pieţei", comentează Malik Saadi, analist la Informa Telecoms & Media.

Inovaţia a fost principalul atu al HTC în creşterea fulminantă de la un producător obscur de telefoane mobile în regim de contractor la un brand cunoscut şi respectat în industria smartphone-urilor. Acţiunile companiei au crescut de peste trei ori în perioada februarie 2010 - aprilie 2011, iar vânzările au urcat de patru ori în primele 18 luni de prezenţă pe piaţă sub brandul propriu.

Cota de piaţă a HTC pe piaţa smartphone a scăzut la 6,5% în trimestrul al patrulea al anului trecut, de la 8,5% în perioada corespunzătoare a lui 2010, în timp ce vânzările companiei au urcat cu 17,2%, la 10,2 milioane unităţi. Între timp, vânzările Apple au crescut cu 128%, la 37 milioane unităţi şi o cotă de piaţă de 23,5%, iar livrările Samsung au crescut cu 275%, la 36 milioane smartphone-uri şi o cotă de piaţă de 22,8%, potrivit datelor IDC. Per total, piaţa a avut o creştere de 54,7%, la 157,8 milioane de unităţi, un nou trimestru record pentru smartphone-uri.

Noua gamă HTC One cuprinde trei modele, One X, One S şi One V, care rulează cea mai recentă versiune a sistemului de operare Google Android. Telefoanele au procesoare grafice performante şi carcase din policarbonat sau metal, prezentate ca fiind mai rezistente.

HTC susţine că camerele digitale cu care sunt echipate modelele pot reda imagini comparabile cu cele obţinute cu aparate tradiţionale, inclusiv cu focalizare automată rapidă şi fotografii de calitate în condiţii de luminozitate redusă.

Pe partea de redare de muzică, telefoanele integrează funcţii de radio online şi încorporează tehnologie audio de la Beats Electronics, compania cumpărată anul trecut de HTC.

HTC a anunţat că 144 de operatori de telefonie mobilă din întreaga lume vor prelua începând din aprilie cele trei modele.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici