Încă o asociaţie contestă modificările Codului Fiscal: prevederile propuse afectează exportul de servicii

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) spune, într-un comunicat, că modificările anunţate ale Codului Fiscal vor afecta prestatorii de servicii de transport ce desfasoara activitati intracomunitare si internationale.

254 afișări
Imaginea articolului Încă o asociaţie contestă modificările Codului Fiscal: prevederile propuse afectează exportul de servicii

Încă o asociaţie contestă modificările Codului Fiscal: prevederile propuse afectează exportul de servicii

Ministerul Finanţelor a pus în dezbatere publică un proiect de modificare a Codului Fiscal. Una din prevederi priveşte modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind „Codul fiscal, abrogarea unor acte normative şi alte măsuri fiscale.”
Prevederile de la pct. 36 spun că: „La articolul 76, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (41) şi (42), cu următorul cuprins: „(41) Următoarele venituri cumulate lunar nu reprezintă venit impozabil în înţelesul impozitului pe venit, în limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat: a) prestaţiile suplimentare primite de salariaţi în baza clauzei de mobilitate potrivit legii, în limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizaţia de delegare/detaşare, prin hotărâre a Guvernului, pentru personalul autorităţilor şi instituţiilor publice;”

Aceasta modificare, propusă în proiectul de Ordonanta, vine la cateva luni dupa ce transportatorii de marfuri, dupa doi ani de asteptari si abuzuri, au benefficiat de aparitia prevederilor “Legii 72/2022 – amnistia diurnelor recalificate fiscal şi modificarea regimului acestora”

Dup trei luni si în contradictie cu interesele economice ale Romaniei si contrar tuturor miscarilor legislative privind diurna facute de tarile vecine, pentru mentinerea competitivitatii transportatorilor, Guvernul Romaniei da peste cap toate planurile de afaceri ale transportatorilor romani, pe care cu aceasta masura, ii scoate total din Europa, arată comunicatul. „Toate acestea se intampla insa, in contextul exploziei tarifelor la motorina, piese de schimb, material rulant, asigurari RCA precum si a blocajelor din frontiera, problemelor legate de coruptie si celor generate de cea mai proasta infrastructura din Europa. Este cat se poate de clar acum ca, Romania este presata de UE sa distruga INTEGRAL capitalul autohton din domeniile cheie care inca mai aduc bani la bugetul de stat. Pentru ca transportatorul roman sa aplice o astfel de prevedere trebuie ca salariul de baza sa ajunga la cel putin 10.000 ron net/lunar iar pentru un astfel de venit acordat soferilor, compania de transport ar trebui sa practice tarife de transport cu mult mai mari fata de cele din prezent”, spune FORT.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici