Ipocrizie la Davos 2020: VIP-urile se declară îngrijorate de criza climatică, dar călătoresc cu avioane private cu reacţie şi cu bolizi de lux care consumă mult

Forumul Economic Mondial se pregăteşte să îşi proclame preocuparea din ce în ce mai mare pentru criza climatică chiar şi în timp ce avioane private şi autoturisme de lux aduc participanţii la conferinţa anuală de la Davos, comentează CNN.

Imaginea articolului Ipocrizie la Davos 2020: VIP-urile se declară îngrijorate de criza climatică, dar călătoresc cu avioane private cu reacţie şi cu bolizi de lux care consumă mult

Ipocrizie la Davos 2020: VIP-urile sunt îngrijorate de criza climatică, dar călătoresc cu avioane private cu reacţie

Într-o perioadă în care zborul începe să fie stigmatizat, vorbindu-se de o „ruşine a zborului” - "flight shaming", precum şi de creşterea gradului de conştientizare a publicului cu privire la schimbările climatice, organizatorii Forumului Economic Mondial (WEF) de săptămâna viitoare încearcă să depună eforturi pentru a reduce impactul asupra mediului al conferinţei, care atrage politicieni şi directori generali de mari companii în Alpii Elveţieni, pentru întîlniri publice, discuţii cu uşile închise şi petreceri.

Greta Thunberg, activista pentru mediu, participă pentru al doilea an.

WEF promite să îşi reducă amprenta de carbon, să reproiecteze centrul de conferinţe şi să vină cu un meniu alimentat din susrse locale. Flota de vehicule care va transporta numeroşi demnitari în jurul oraşului de schi este acum 88% electrică sau hibridă.

Este un semn al presiunii crescânde asupra organizaţiei, care s-a confruntat mult timp cu critici legate de grija pentru mediu a summitului. Pentru unele persoane care intenţionează să participe, precum Larry Fink, CEO-ul BlackRock, lupta împotriva schimbărilor climatice este acum o prioritate urgentă.

Cu toate acestea, este puţin probabil ca acţiunile grupului să îl păzească de critici, care susţin că forumul şi participanţii săi sunt mai îngrijoraţi de percepţii decât să urmărească schimbările climatice.

WEF recunoaşte că, în coondiţiile în care „reuneşte părţile interesate pentru a ajuta la abordarea celei mai mari crize ecologice din prezent”, consumă resurse şi provoacă emisii. În 2020, a promis să devină „mai durabil ca niciodată”.

Totuşi, asigurarea unei conferinţe durabile nu este o sarcină simplă - în mare parte din cauza numărului mare de zboruri necesare pentru a aduce aproape 3.000 de delegaţi din întreaga lume, fără a mai pomeni de anturajele lor, angajaţii conferinţei, personalul de securitate şi mass-media globală.

Oamenii de ştiinţă au estimat că aproximativ 5% din încălzirea globală este rezultatul aviaţiei comerciale. Problema a dus la consolidarea mişcării "flight shaming" în Europa (sau, în suedeza Gretei Thunberg „flygskam”). Thunberg a călătorit la Davos anul trecut cu trenul, o formă de transport mult mai curată.

WEF remarcă faptul că a compensat toate zborurile pentru participanţii acreditaţi la conferinţa sa din 2017 prin achiziţionarea de credite de carbon care finanţează proiecte de reducere a emisiilor. În acest an, creditele achiziţionate pentru a compensa emisiile conferinţei vor susţine proiecte care vizează protejarea Amazonului de la defrişări şi transformarea metanului din gunoiul de vacă din Elveţia în energie.

Dar Lucy Gilliam, specialist în aviaţie şi transport maritim la Transport & Environment, o organizaţie nonprofit europeană care face lobby pentru un transport curat, a spus că există dezavantaje pentru compensarea programelor, care trebuie menţinute şi dau rezultate în timp.

„De fapt nu eliminaţi emisiile create de un avion”, a spus ea. "Avionul a ars combustibil, iar carbonul a fost eliberat în atmosferă."

Gilliam a spus că mulţi oficiali guvernamentali şi manageri de top optează pentru a lua avioane private, care produc mai multe emisii pe persoană decât zborurile comerciale.

WEF estimează că au fost până la 309 călătorii anul trecut cu avioane private către două aeroporturi din apropiere pentru conferinţă. Acest număr, care exclude preşedinţii şi prim-miniştrii care aterizează la o bază militară din apropiere, a fost cu 20% mai mic decât în ​​2018.

Eymeric Segard, CEO-ul LunaJets, spune că aceasta este un răspuns la mişcarea "flight shaming". Compania sa cu sediul la Geneva propune clienţilor care doresc să rezerveze un jet privat pentru Davos să opteze pentru avioane mai mici, mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

LunaJets se angajează, de asemenea, să compenseze toate călătoriile achiziţionând credite de carbon. Aceasta înseamnă că unele călătorii la conferinţă ar putea fi compensate de două ori - atât de LunaJets, cât şi de WEF.

"Clientela care merge la Davos este foarte nişată", a spus el. „Când provin din Africa, Asia, SUA şi India, un tren nu este pur şi simplu o opţiune”.

Înarmat cu o pagină web care prezintă măsurile sale de sustenabilitate, WEF este pregătit pentru întrebări. Grupul a declarat că anul trecut a compensat 35.000 de tone de emisii, finanţând nu numai sobe de gătit eficiente în China, Mali, India şi Africa de Sud, ci şi reabilitarea ecologică a unor zone din apropierea Davos. Mai mult, au fost instalate panouri solare şi este folosită încălzirea geotermală, invitaţii vor călca pe covoare ţesute din plase de pescuit scoase din uz, iar pungile şi paharele de plastic au fost eliminate. Şi, mai mult, inteligenţa artificială va supravegeha eventuala risipă alimentară.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici