Listare de succes pentru prima companie românească pe bursa din New York. IPO UiPath a vândut aproximativ 24 de milioane de acţiuni la preţul de 56 de dolari

Unicornul UiPath a vândut aproximativ 24 de milioane de acţiuni la preţul de 56 de dolari, cotaţia este superioară intervalului de preţ vizat de 52 - 54 dolari, arată o informare a companiei de brokeraj XTB.

1494 afișări
Imaginea articolului Listare de succes pentru prima companie românească pe bursa din New York. IPO UiPath a vândut aproximativ 24 de milioane de acţiuni la preţul de 56 de dolari

Listare de succes a primei companii româneşti pe bursa din New York. IPO UiPath a vândut aproximativ 24 de milioane de acţiuni la preţul de 56 de dolari

XTB a decis să includă în oferta sa acţiunile UiPath şi oferă 0% comision la tranzacţionarea acestora începând din 21 aprilie 2021.

Radu Puiu, analist financiar în cadrul XTB România, spune: „UiPath a majorat numărul şi preţul acţiunilor pe care le va vinde la bursa de la New York într-o ofertă de listare prin care a ţintit o evaluare de 28 de miliarde de dolari, după ce, în urmă cu numai o săptămână anunţase o evaluare de 26 mld. dolari. Potrivit FactSet, doar două IPO-uri din sectorul de software din SUA au depăşit pragul de finanţare de 1,34 miliarde de dolari atrasă de UiPath. Totuşi, trebuie subliniat că ambele au avut loc în ultimele şapte luni, scoţând în evidenţă interesul recent pentru sectorul de tehnologie. Furnizorul de baze de date cloud, Snowflake, deţine prima poziţie cu 3,9 miliarde de dolari în septembrie 2020, urmat de Qualtrics, care a obţinut 1,78 miliarde de dolari în ianuarie”.

Conform informaţiilor publicate de Bloomberg, au fost vândute aproximativ 24 de milioane de acţiuni la preţul de 56 dolari. Această cotaţie este superioară intervalului de preţ vizat de 52 - 54 dolari, care şi acesta a fost ajustat în creştere, luni, de la 43 - 50 USD. Listarea oferă companiei o valoare de piaţă de 29 miliarde dolari pe baza acţiunilor listate. Dacă sunt incluse opţiunile pe acţiuni ale angajaţilor şi acţiunile restricţionate, valoarea de piaţă se îndreaptă către pragul de 31 de miliarde de dolari.

Fondată de Daniel Dines şi Marius Tîrcă, UiPath devenea, în 2018, „primul unicorn românesc”, atingând o capitalizare de piaţă de peste 1 miliard de dolari. UiPath este specializată în dezvoltarea de aplicaţii software care automatizează procesele de lucru din companii şi, aşa cum arată Radu Puiu, „se deosebeşte de rivali prin faptul că aplicaţiile oferite de ei le permit angajaţilor fără experienţă în programare să personalizeze capacităţile de inteligenţă artificială”.

„UiPath pare să devină publică la momentul potrivit”, consideră Radu Puiu, argumentând: „Veniturile au crescut anul trecut cu 81%, la 607,6 milioane de dolari, iar pierderile companiei s-au redus de la 519,9 milioane de dolari în 2019 la 92,4 milioane de dolari. Marja brută a companiei de 89% este atractivă chiar şi pentru sectorul de software”.

Pe de altă parte, Radu Puiu atrage atenţia că: „În ceea ce priveşte IPO-ul UiPath, a existat o schimbare notabilă a tendinţei deoarece investitorii s-au reorientat către companii care sunt considerate a avea un avantaj în cazul în care ratele de dobândă continuă să crească. Perspectivele sectorului de cloud par să rămână în continuare optimiste pe termen lung, deşi sentimentul la nivelul investitorilor s-a deteriorat. O parte din această tendinţă este urmarea faptului că economiile s-au redeschis, apărând un grad de incertitudine cu privire la posibilitatea ca firmele să îşi reducă cheltuielile pentru cloud atunci când se vor întoarce la birou”.

„Compania a reuşit să reducă pierderile pe fondul unor reduceri ale costurilor de vânzare şi marketing cu 21%, a costurilor de cercetare şi dezvoltare cu 16% şi a cheltuielilor generale şi administrative cu 10%. În termeni de portofoliu de clienţi, pandemia a fost o oportunitate pentru extinderea activităţii companiei. La 31 ianuarie 2020, firma a declarat că are aproximativ 6.000 de clienţi, astfel încât în timpul pandemiei, UiPath a marcat o majorare a numărului de clienţi cu 33%, la 8.000 de clienţi”, adaugă Radu Puiu.

În privinţa evoluţiei „unicornului”, analiştii sunt optimişti: „Planurile de viitor par bine definite şi se doreşte extinderea activităţii şi obţinerea de avantaje competitive. În martie 2021, UiPath a achiziţionat compania specializată în interconectivitate din SUA, Cloud Elements. Preluarea va permite UiPath să ofere o interfaţă cu utilizatorul la nivel de întreprindere şi capabilităţi de automatizare bazate pe o singură platformă, conform unei declaraţii oficiale a firmei”, consideră analist financiar XTB.

XTB este unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume şi o companie completă de investiţii listată pe Bursa de la Varşovia, cu birouri în peste 10 ţări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania şi Franţa.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici