Prima pagină » Economic » Marile branduri se retrag din promovarea produselor dedicate comunității LGBTQ+

Marile branduri se retrag din promovarea produselor dedicate comunității LGBTQ+

Timp de mai mulți ani, Luna Pride a fost transformată într-un adevărat festival de marketing de către marile branduri: vitrine decorate cu steaguri curcubeu, produse tematice expuse la intrare, logo-uri colorate pe rețelele sociale și campanii de donații pentru organizații LGBTQ.
Marile branduri se retrag din promovarea produselor dedicate comunității LGBTQ+

În 2025 însă, tot mai multe companii aleg să păstreze discreția. Potrivit unui sondaj realizat de firma de consultanță Gravity Research, 39% dintre directorii corporativi chestionați au declarat că intenționează să reducă implicarea publică în Luna Pride. Asta înseamnă mai puține sponsorizări pentru parade, mai puține mesaje de susținere online și o retragere a produselor tematice din magazine, potrivit CNN.

Presiuni politice și teama de boicoturi

Schimbarea vine pe fondul presiunilor din partea administrației Trump, care a amenințat că va investiga companiile ce susțin diversitatea și incluziunea. În plus, mulți retaileri sunt îngrijorați de posibile reacții negative din partea clienților conservatori.

„Este clar că administrația și susținătorii ei influențează deciziile companiilor”, spune Luke Hartig, președintele Gravity Research. „Firmele sunt din ce în ce mai presate să nu ia poziție.”

Totodată, în contextul incertitudinilor economice și al tarifelor impuse de Trump, multe companii își reduc bugetele de marketing.

Cazurile Bud Light și Target, exemple de impact negativ

În 2023, Bud Light a pierdut semnificativ din vânzări după o colaborare cu influenceri transgender, în timp ce Target s-a confruntat cu amenințări și boicoturi din cauza produselor Pride. De atunci, companiile mari precum Walmart, Kroger sau chiar Target au început să avertizeze investitorii cu privire la riscul boicoturilor legate de teme sociale.

Anul trecut, Target a redus gama de produse Pride și a mutat colecția completă online. În 2025, continuă în aceeași notă rezervată: produsele Pride sunt disponibile doar în anumite magazine și sunt mai puțin vizibile.

Un lider din Target, sub protecția anonimatului, a declarat pentru CNN că angajații și clienții nu mai simt același entuziasm ca în anii anteriori. „Avem senzația că ne-am adaptat direcției impuse de administrație.”

Marile branduri devin tăcute

Alte companii, precum Kohl’s sau Macy’s, nu au mai anunțat public campanii de Pride în acest an. Deși Macy’s continuă să susțină evenimente locale și să strângă fonduri pentru The Trevor Project, nu mai promovează aceste acțiuni cu aceeași vizibilitate. Gap, Nordstrom și alte branduri care în trecut au avut campanii dedicate par să fi renunțat la ele în 2025.

Potrivit GLAAD, o organizație care militează pentru drepturile LGBTQ, marile companii nu se retrag complet din sprijinirea comunității, ci aleg să o facă din culise. Doar 14% dintre companii au spus că vor reduce și implicarea internă (în rândul angajaților) în Luna Pride.

„Companiile preferă acum să își integreze sprijinul în structura organizațională, în loc să îl etaleze public”, a declarat Sarah Kate Ellis, președinta GLAAD. „Nu vor să devină subiect de scandal ca Bud Light sau Target.”

Chiar dacă Pride nu mai e la fel de vizibil în magazine, pentru multe firme el continuă să existe – în traininguri interne, politici de recrutare incluzivă și sprijin pentru angajații LGBTQ.