Maşinile non-euro ar putea fi retrase din circulaţie şi casate, începând cu 2011

Maşinile non-euro din România ar putea fi retrase din circulaţie începând cu 2011, în baza unei directive a Uniunii Europene privind scoaterea din uz a acestor autovehicule, aflată în dezbaterea Executivului european, costurile de casare şi dezmembrare urmând să fie suportate de la bugetul de stat.

306 afișări
Imaginea articolului Maşinile non-euro ar putea fi retrase din circulaţie şi casate, începând cu 2011

Maşinile non-euro ar putea fi retrase din circulaţie şi casate, începând cu 2011 (Imagine: Mediafax Foto)

Din categoria maşinilor non-euro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricată până la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett, Renault 5.

Guvernul arată în nota de fundamentare a proiectului ordonanţei de urgenţă privind taxa de poluare auto că parcul de maşini din România are o vârstă medie de peste 13 ani, iar autoturismele cu norma de poluare non-euro, Euro 1 şi Euro 2 reprezentau, în 2005, aproximativ 90% din structura acestuia.

"La nivelul Uniunii Europene se discută tot mai intens asupra unei directive de scoatere din circulaţie începând cu anul 2011 a autoturismelor non-euro. În aceste condiţii, România va asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare şi dezmembrare a autoturismelor non-euro", se arată în document.

Executivul a decis, luni, ca taxa auto să fie stabilită în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi de noxe, şi să scadă odată cu valoarea autovehiculului.

Prin introducerea noii formule de calcul, reglementările din Codul Fiscal privind taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule vor fi abrogate.

În nota de fundamentare se menţionează că, în urma aplicării unui nou sistem de calcul, suma estimată a fi încasată în acest an din taxa actuală va fi diminuată cu circa 300 milioane lei, la care se va adăuga şi influenţa rezultată din restituirea diferenţelor de taxă.

Statul va restitui diferenţa de taxă auto rezultată din suma plătită până în prezent, potrivit reglementărilor din Codul Fiscal, şi noua taxă de poluare auto care va fi introdusă la 1 iulie 2008, calculată în funcţie de caracteristicile fiecărei maşini în parte.

"Fondurile colectate se constituie în surse de co-finanţare pentru proiecte de mediu prioritare, iar restituirea sumelor celor care au plătit mai mult conform actualei formule de calcul sunt mult mai reduse decât sumele ce ar fi stabilite drept despăgubire prin sentinţe judecătoreşti definitive", se mai arată în document.

Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, declara la finalul şedinţei de luni a Guvernului că veniturile colectate în acest an din taxa auto vor fi cu circa 30% mai mici decât sumele încasate în 2007.

Guvernul a bugetat pentru acest an venituri de 600,8 milioane lei (echivalentul a 188,9 milioane euro) din încasarea taxei de primă înmatriculare auto, în scădere cu 21,7 % faţă de nivelul planificat pentru 2007, de 766,8 milioane lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici