Mediafax lansează azi Anuarul Retail, care prezintă tendinţele pieţei în 2011

Preţuri mai mari la unele produse alimentare, continuarea scăderii consumului, închideri de firme şi eficientizarea activităţii altora se numără printre previziunile retailerilor privind direcţia acestei pieţe în 2011, conform Anuarului Retail 2010 lansat miercuri de Mediafax.

219 afișări
Imaginea articolului Mediafax lansează azi Anuarul Retail, care prezintă tendinţele pieţei în 2011

Mediafax lansează azi Anuarul Retail, care prezintă tendinţele pieţei în 2011

Cea de-a cincea ediţie a Anuarului Retail analizează evoluţia retailului şi a sectorului de bunuri de larg consum în decursul ultimului an şi anticipează tendinţele din piaţă în 2011.

După un an în care puterea redusă de cumpărare a românilor şi creşterea TVA s-au repercutat atât asupra retailerilor, cât şi asupra producătorilor, cei mai mulţi dintre aceştia anticipează scăderi ale pieţei şi în 2011.

Potrivit Anuarului Retail, liderii patronatelor din domeniu se aşteaptă ca 2011 să aducă creşteri de preţuri la mai multe produse alimentare de bază, printre care carnea de porc, pâinea şi zahărul, în ultimele două cazuri ca urmare a necesităţii importurilor şi a evoluţiei preţului la nivel internaţional.

Producătorii citaţi în anuarul editat de Mediafax anticipează, de asemenea, vânzări mai mici la unele produse precum berea, vinul şi ţigările şi o abordare pragmatică a cumpărăturilor, la fel ca în 2010, când românii au renunţat la achiziţiile din impuls şi la stocurile excesive şi s-au îndreptat spre produsele necesare şi spre mărcile cunoscute.

Închiderea unor firme din domeniul producţiei şi preocuparea retailerilor pentru eficientizarea activităţii lor, prin regândirea mixului de produse, continuarea investiţiilor în mărcile proprii, alegerea atentă a locaţiilor noi şi relocări, sunt alte previziuni făcute de jucătorii din acest sector.

Pe lângă examinarea tendinţelor pentru 2011, cea de-a cincea ediţie a publicaţiei se axează pe analiza comportamentului de consum al românilor în 2010 şi a evoluţiei vânzărilor din diferite subsectoare.

Anuarul editat de Mediafax este structurat pe trei capitole - Retail, Producţie şi Servicii conexe - ce conţin analize, cronologii ale celor mai importante evenimente din aceste domenii şi informaţii despre companiile principale de pe piaţă. Subsectoarele de producţie - panificaţie, lactate, carne şi preparate, legume şi fructe, dulciuri, cafea, condimente, răcoritoare, bere, vin, băuturi spirtoase, ţigări, produse de îngrijire personală şi îngrijirea locuinţei - beneficiază de câte o analiză distinctă, care evidenţiază evoluţia pieţei ca volum şi valoare, principalii jucători, precum şi obiceiurile de consum ale românilor, aşa cum au fost ele identificate de companiile de cercetare.

Anuarul Retail 2010 face parte din seria de anuare editate de Mediafax, alături de Media & Advertising, Financiar şi Construcţii & Imobiliare, şi se distribuie gratuit companiilor din domeniu.

În format electronic, Anuarul Retail 2010 este disponibil la adresa http://issuu.com/mediafax_bizfiles/docs/retail_2010.

Anuarul Retail este o publicaţie de specialitate, editată de Mediafax, care analizează evoluţia de la an la an a pieţei de retail din România. Anuarul include analize ale fenomenelor şi tendinţelor de pe piaţă, studii, previziuni şi o retrospectivă a evenimentelor din ultimul an. Se distribuie gratuit companiilor din FMCG, furnizorilor de echipamente sau servicii pentru companiile din acest domeniu.

Mediafax este cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România. Înfiinţată în 1991, compania Mediafax face parte din cel mai mare grup media din România şi are peste 2.000 de clienţi din mass-media, sectorul public şi cel de afaceri. Printre produsele şi serviciile Mediafax se numără fluxuri zilnice de ştiri şi fotografie de presă, înregistrări audio cu declararaţii şi interviuri în exclusivitate, servicii de monitorizare de presă şi de distribuţie de comunicate de presă, rapoarte de piaţă, conţinut multimedia pentru telefonia mobilă. Din 2007, Mediafax se adresează în mod direct şi consumatorilor finali, nu doar sectorului business, prin www.mediafax.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici