Mediafax Monitorizare face topul influenţelor din acoperirea media a hotelurilor de lux

Presa economică a generat, în medie, 45% din acoperirea media înregistrată de principalele hoteluri de cinci stele din Bucureşti în presa scrisă centrală, în ultimele 12 luni, conform unei analize realizate de Mediafax Monitorizare.

47 afișări
Imaginea articolului Mediafax Monitorizare face topul influenţelor din acoperirea media a hotelurilor de lux

Mediafax Monitorizare face topul influenţelor din acoperirea media a hotelurilor de lux

Pe locul doi în topul celor mai prolifice publicaţii, în funcţie de profilul acestora, se află cele generaliste, cu o medie de 38% din acoperirea media a celor şase hoteluri avute în vedere: JW Marriott, Hilton, Radisson BLU, InterContinental, Howard Johnson şi Crowne Plaza.

Alte influenţe în volumul de menţiuni despre cele şase hoteluri sunt: publicaţiile specializate pe domeniul HoReCa (3%), revistele pentru femei (2%), revistele de tip gossip & people (2%), publicaţiile de sport (2%) şi revistele pentru bărbaţi (1%). Restul de 7% din acoperirea media a hotelurilor se împarte între ghidurile TV specializate şi alte publicaţii de nişă din domeniile timp liber, IT&C, auto & transporturi etc.

Impactul crizei asupra gradului de ocupare a hotelurilor şi asupra strategiilor de marketing şi vânzări, investiţiile care au fost continuate de unele lanţuri hoteliere (de ex. inaugurarea hotelului Hilton de la Sibiu) şi planurile altora de extindere în 2010-2011, schimbarea numelui unui hotel (din Radisson SAS în Radisson BLU) şi analizarea ofertelor de entertainment, de sport & relaxare şi de restaurante ale hotelurilor au fost principalele subiecte abordate în articole.

De asemenea, în perioada analizată, cele şase hoteluri au fost menţionate în articole referitoare la principalele evenimente şi la celebrităţile şi personalităţile găzduite de acestea, de la Madonna la Salman Rushdie.

Analiza realizată de liderul pieţei de monitorizare de presă din România evidenţiază ponderea pe care o au publicaţiile centrale, grupate în funcţie de profilul lor, în volumul de menţiuni înregistrat de fiecare hotel în parte. Astfel, în cazul JW Marriott, presa economică a generat 43% din acoperirea media avută în perioada martie 2009 - februarie 2010, iar publicaţiile cu profil generalist - 37%. Hotelul Hilton îşi datorează 45% din totalul materialelor de presă titlurilor economice şi 40% celor generaliste. Pentru Radisson BLU, raportul este de 46% (presă economică) - 39% (publicaţii cu profil generalist), iar pentru InterContinental, 44% - 41,5%. În cazul Howard Johnson, 43,5% din numărul total de articole/menţiuni s-au înregistrat în titlurile economice, iar 35,5% în cele generalistie, în timp ce la Crowne Plaza, apariţiile în presă s-au distribuit în proporţie de 47% în publicaţiile economice şi de 35% în celelalte.

Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizată pe baza unui număr de circa 2.150 de menţiuni, referitoare la cele şase hoteluri de cinci stele, din perioada 1 martie 2009 - 28 februarie 2010. Au fost monitorizate 152 de publicaţii centrale (cotidiene, săptămânale, bilunare şi lunare).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici