Metroul spre aeroportul Otopeni: Ministerul Transporturilor a transmis cererea de finanţare cu bani europeni

Ministerul Transporturilor (MT) şi Ministerul Fondurilor Europene (MFE) au transmis Comisiei Europene (CE), la data de 9 noiembrie 2018, cererea de finanţare pentru proiectul „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)”. Cele două ministere au răspuns astfel clarificărilor solicitate de CE, la data de 12 septembrie 2018, precizează un comunicat al Ministerului Transporturilor.

2089 afișări
Imaginea articolului Metroul spre aeroportul Otopeni: Ministerul Transporturilor a transmis cererea de finanţare cu bani europeni

Cererea de finanţare cu bani europeni a liniei de metrou spre aeroport, transmisă Comisiei Europene

Mai exact, cele două ministere au transmis către CE calculul final al acestui tronson, în vederea obţinerii finanţării, solicitare care a fost depusă, iniţial, în luna decembrie 2017.

Valoarea totală a proiectului este de 6.345.573.961 lei (inclusiv TVA), din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 2.360.297.241 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 416.523.040 lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului), iar suma 1.455.979.594 lei va fi asigurată printr-un împrumut JICA (Japan International Cooperation Agency).

Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene, a precizat, marţi seara, că instituţiile menţionate aveau drept termen pentru a trimite acest calcul data de 12 noiembrie 2018. Din decembrie 2017 până în septembrie 2018, o serie de proceduri între autorităţile române şi serviciile de specialitate ale CE a fost derulată, astfel că aprobarea fondurilor s-a făcut de-abia în septembrie 2018.

Obiectul cererii de finanţare „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)” este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.

Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni, respectiv între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023, au menţionat reprezentanţii MT.

De asemenea, lucrările de construcţie a acestei magistrale de metrou sunt programate să înceapă anul viitor, conform celor mai recent estimări anunţate de MT.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici