Ministrul Fondurilor Europene, despre magistrala de metrou M6: Termenul este 2023. Nu ştiu dacă va fi finalizată

Ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb a declarat, miercuri, că nu ştie dacă va fi respectat termenul de finalizare fixat pentru 2023 al magistralei de metrou M6, pe tronsonul 1 Mai-Tokyo, deoarece acest lucru depinde de rapiditatea cu care se vor derulaproceduril de licitaţie şi achiziţie.

1648 afişări
Imaginea articolului Ministrul Fondurilor Europene, despre magistrala de metrou M6: Termenul este 2023. Nu ştiu dacă va fi finalizată

Ministrul Fondurilor Europene, despre magistrala de metrou M6: Termenul este 2023. Nu ştiu dacă va fi finalizată

„Ce pot să vă spun ca o veste foarte bună care susţine dezvoltarea aeroportului Henri Coandă, linia de metrou care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Mă bucur că chiar astăzi Comisia Europeană să fi dat acordul pentru finanţarea liniei de metrou pe care noi o numim linia M6, care leagă staţia 1 Mai de Aeroportul Otopeni. E finanţată prin Comisia Europeană, porţiunea de la 1 Mai până la zona Băneasa. Noi îi spunem staţia Tokyo. Încercăm până la sfârşitul lunii (februarie – n.r.) sau până în 15 martie, din informaţiile pe care le am de la Metrorex, să se lanseze licitaţia pentru restul construcţiei.

Mai avem o porţiune care va fi finalizată, iar până la 15 martie finalizăm finanţarea ultimului tronson de la Băneasa şi până la Aeroportul Otopeni. Termenul de finalizare este 2023, pentru că este pe fonduri UE. Nu ştiu să vă spun dacă până în 2023 va fi finalizată pentru că depinde de procedura de licitaţie, de achiziţie, totul depinde de modul cum se vor finaliza procedurile”, a declarat Rovana Plumb, miercuri seară la România Tv.

Aceasta a adăugat că joi dimineaţă, alături de ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, va avea o întâlnire cu constructorii din domeniu.

„Mâine dimineaţă (joi -n.r.) nu vom avea întâlnire cu constructorii pe zona metroului. Mâine dimineaţă avem întâlnire cu şefii de şantier pentru infrastructura rutieră pentru a cunoaşte cu ce sprijin putem veni în întâmpinarea lor. Vrem să ştim ce probleme sunt pentru a putea să le soluţionăm. La întâlnire voi merge cu domnul ministru Teodorovici pentru a veni în sprijinul constructorilor pe care îi dorim parteneri”, a completat Rovana Plumb.

Comisia Europeană a aprobat, miercuri, a aprobat, miercuri, alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul „Construcţia liniei de metro 6 (1 Mai-Tokyo)”, inclus de autorităţile române în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM), a anunţat comisarul european Corina Creţu, într-un comunicat de presă.

Cofinanţarea europeană este destinată construcţiei unei secţiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri, cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din Bucureşti. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străuleşti).

Proiectul prevede construcţia a şase noi staţii de metrou subterane între zona 1 Mai şi complexul comercial Băneasa - acolo unde urmează să fie amplasată staţia Tokyo -, precum şi achiziţionarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane.

Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secţiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici