Mulţi români renunţă la vacanţa de iarnă şi pleacă într-un singur concediu vara

Numărul românilor care au plecat la munte în vacanţă în iarnă a scăzut aproape la jumătate, pentru că mulţi au renunţat la două vacanţe pe an şi s-au rezumat doar la concediul din vară, a declarat agenţiei MEDIAFAX Marius Usturoiu, proprietarul Mareea, unul dintre cei mai mari turoperatori interni.

320 afișări
Imaginea articolului Mulţi români renunţă la vacanţa de iarnă şi pleacă într-un singur concediu vara

Mulţi români renunţă la vacanţa de iarnă şi pleacă într-un singur concediu vara (Imagine: Adriana Neagoe/ Mediafax Foto)

"În acest an au fost creşteri şi pe turismul de business şi pe cel intern, şi pe extern. Ce a mers mai prost decât anul trecut a fost sezonul de iarnă. Vacanţele de iarnă au scăzut", a spus Usturoiu.

El a adăugat că mulţi români au renunţat la două vacanţe pe an, optând pentru una singură în perioada de vară.

"Până în urmă cu 1-2 ani, mulţi mergeau în vacanţa de iarnă o săptămână. Oamenii aveau o vacanţă principală, pe care o făceau vara, în ţară sau străinătate. Iar vacanţa de iarnă s-a diluat din ce în ce mai mult. Oamenii nu mai au bani. De obicei plecau în vacanţă la munte în prima săptămână din ianuarie sau între Crăciun şi Revelion", a afirmat Usturoiu.

El apreciază că scăderea înregistrată de Mareea la vacanţele de iarnă în ultimul sezon este de 40%, iar cele mai afectate au fost persoanele cu venituri medii.

Şi pe litoral, sejurul mediu a scăzut de la 7,5 zile acum 2-3 ani la 6,2 zile.

Agenţia Mareea a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 62 de milioane de lei, faţă de 44 de milioane de lei în 2011.

"Creşterea s-a bazat pe vânzarea online şi pe investiţiile în call center. Ne îndreptăm foarte mult către vânzarea de la distanţă. Aproximativ 70% din vânzările noastre nu se fac în agenţie, ci de la distanţă", a spus directorul agenţiei.

Mareea Hotels, care administrează complexul hotelier Mercur-Minerva din Mamaia, a avut în 2012, în primul an de operare, afaceri de 12 milioane de lei. Din acest an, firma a preluat şi operarea hotelului Rozmarin din Predeal şi estimează afaceri de 20 de milioane de lei.

"Estimăm pentru acest an afaceri de 80 de milioane de euro, pe fondul extinderii numărului de agenţii. Acum avem 12 agenţii şi vrem ca în acest an să mai deschidem două proprii, la Craiova şi Braşov, şi cinci în franciză, toate în afara Bucureştiului", a mai spus Usturoiu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici