Noua generaţie Logan, aleasă la începutul anului 2009

Noua generaţie a Logan, care va înlocui actualul model, va fi aleasă la începutul anului viitor de către conducerea grupului Renault, din două variante posibile, urmând ca maşina să apară pe piaţă în 2010, cel mai devreme, sau în 2012, cel mai târziu, potrivit directorului RTR, Philippe Prevel.

58 afișări
Imaginea articolului Noua generaţie Logan, aleasă la începutul anului 2009

Noua generaţie Logan, aleasă la începutul anului 2009 (Imagine: Mediafax Foto)

"Urmează să fie luată o decizie despre înlocuirea Logan în câteva săptămâni, cel mult în câteva luni", a declarat agenţiei MEDIAFAX Philippe Prevel, directorul Renault Technologie Roumanie (RTR), centrul de inginerie regională al Renault.

El a precizat că producătorii auto înlocuiesc modelele la 6-8 ani şi că este cazul ca Logan să fie schimbat.

"Toţi producătorii auto înlocuiesc modelele la şase ani sau la opt ani cel târziu. La fel se va întâmpla şi cu Logan. A venit vremea când trebuie să ne gândim la un succesor. (...) În funcţie de complexitatea proiectului, de la decizia de înlocuire a unui model şi până la lansarea pe piaţă a succesorului poate trece o perioadă de la unu la trei ani, în funcţie de complexitatea proiectului. În cazul Logan, între 2010 şi 2012 vom avea pe străzi noua generaţie", a spus Prevel.

Modelul Logan a fost lansat pe piaţă în toamna anului 2004, iar de atunci a suferit două schimbări de ordin estetic. Prima, în 2006, a vizat stopurile din spate şi capacul portbagajului, iar la cea de-a doua, din 2008, partea frontală şi cea posterioară au fost modificate mai mult, aducând modelul la noua identitate de marcă a Dacia, inaugurată o dată cu prezentarea Sandero, în martie 2008.

Potrivit oficialului RTR, noua generaţie Logan va păstra şi va evidenţia trăsăturile actualului model, şi anume spaţiul, fiabilitatea şi raportul preţ-prestaţii.

"Toate aceste aspecte vor fi protejate şi ne vom asigura că se ridică cel puţin la acelaşi nivel cu ale actualului model. Pe de altă parte, a trebuit să îmbunătăţim aspectul şi să facem maşina atrăgătoare şi pentru alte categorii de clienţi. (...) Când te uiţi la maşinile de succes, ele nu se remarcă printr-un design deosebit, sunt standard. Asta pentru că sunt modele de volum şi trebuie să placă mai multor oameni. Această abordare nu este rea, dar mai avem şi varianta unui design mai selectiv", a explicat Prevel.

Directorul RTR a precizat că, din punct de vedere procedural, la înlocuirea unui model se pleacă de la 5-10 idei, urmând ca două variante - sau, în cazuri excepţionale, trei versiuni - să fie prezentate conducerii sub formă de filme tridimensionale (3D) şi machete la scară naturală. Conducerea decide în cele din urmă modelul care va intra în fabricaţie, iar din acel moment încep cercetările de inginerie.

Philippe Prevel a afirmat că recesiunea globală nu afectează negativ proiectele de vehicule dezvoltate în programul Logan.

"Proiectele din programul Logan sunt afectate de criză în sensul că sunt din ce în ce mai cerute. (...) Cred că situaţia globală din acest moment va conduce spre maşini a căror producţie nu este costisitoare şi care nu utilizează prea mult carburant. Maşinile hibride reprezintă o provocare pentru ingineri, dar nu şi pentru clienţi, deoarece preţul de achiziţie pe unitate rămâne mare. Avem soluţii simple pentru viitor. Cu tehnologia actuală şi cu motoare îmbunătăţite putem să reducem emisiile de dioxid de carbon aproape de pragul de 100 de grame pe kilometru, fără ca preţul maşinii să crească prea mult", a precizat directorul RTR.

El a adăugat că inginerii români de la RTR au adaptat un Renault Twingo, echipat cu un motor diesel de 1,5 litri, astfel încât să emită 104 grame de dioxid de carbon, valoare apropiată de cea a unei maşini hibride. Modelul urmează să fie comercializat în Franţa.

RTR dezvoltă proiecte de vehicule şi de mecanică, fabricate în uzinele din zona Euromed (Europa Orientală, Rusia, Magreb, Turcia) sau destinate pieţelor din această regiune.

În prezent, RTR are în lucru mai multe proiecte de vehicule, în colaborare cu ingineria centrală a Renault, iar pe termen lung va deveni centrul de referinţă pentru ansamblul vehiculelor dezvoltate pe platforma Logan.

Directorul de Design Industrial al Renault, Patrick le Quement, declara agenţiei MEDIAFAX, în primăvara acestui an, că familia de modele dezvoltate pe platforma Logan ar putea include o maşină de familie şi un sedan, mai mari decât actualele modele, însă nu a precizat când vor fi lansate acestea.

Echipele RTR sunt amplasate în două localităţi. La Bucureşti sunt amplasate birourile de studii, iar la Piteşti sunt concetrate serviciile de inginerie pentru uzinele de vehicule şi mecanică.

La finalul anului 2009 RTR îşi va extinde activităţile şi la Titu, judeţul Dâmboviţa, unde va funcţiona un centru de încercări pentru autovehicule.

Compania are 2.300 de angajaţi în prezent, iar în următorii ani va ajunge la 3.000.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici