- Home
- Economic
- ARAD, (14.10.2015, 13:06)
- Szasz Jutka , Marian Buga
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
O porţiune din Autostrada Sibiu-Orăştie, inaugurată în noiembrie 2014, va fi DEMOLATĂ şi refăcută. PNL cere comisie de anchetă
O porţiune de 200 de metri din Autostrada Sibiu-Orăştie, aflată în zona kilometrului 60 şi deschisă în noiembrie 2014, va fi demolată şi refăcută complet pe cheltuiala antreprenorului, din cauza unor probleme la fundaţie cauzate de infiltraţii, estimâdu-se că lucrările vor fi gata în decembrie. PNL, prin vocea vicepreşedintelui Mircea Dolha, consideră că este "o urgenţă" înfiinţarea unei comisii parlamentare care să ancheteze neregulile constatate.
Urmărește
10998 afișări
O porţiune din Autostrada Sibiu-Orăştie, inaugurată în noiembrie 2014, va fi demolată şi refăcută (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax Foto)
Concluzia apare într-un raport al Companiei de Autostrăzi, obţinut de cotidianul "România Liberă", în care specialiştii Direcţiei Calitate solicită demolarea şi refacerea unei secţiuni din Autostrada Sibiu-Orăştie.
Surse oficiale din Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că inspectorii de calitate au făcut un control pe teren, în 22 septembrie, ulterior concluzionând că "există abateri grave privind respectarea proiectului".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Hamas cedează în fața Israelului: Gruparea teroristă permite trupelor israeliene să rămână în Gaza și comunică o listă cu ostatici. Cresc șansele unui acord de pace
-
Orban afirmă că Zelenski a „respins” propunerea de încetare a focului de Crăciun
-
Cel puţin 35 de oameni au murit joi în urma unor bombardamente israeliene-sursă palestiniană
-
Fără graţiere pentru torţionari. Liderul rebelilor sirieni promite că va face dreptate
În raportul specialiştilor CNADNR se arată că fundaţia autostrăzii nu a fost executată corect şi cu materialele prevăzute în proiect, iar în zona kilometrului 60+600 metri există infiltraţii de apă la o adâncime de 8-10 metri.
"Ca urmare (a problemelor constatate - n.r.) solicităm extinderea investigaţiilor din corpul autostrăzii pe o lungime corespunzătoare în stânga şi în dreapta zonei de la kilometrul 60+600 metri până la eliminarea din fundaţie a argilei contractile şi realizarea corpului autostrăzii pe o fundaţie sănătoasă", concluzionează specialiştii companiei de drumuri.
Sursele citate arată că demolarea şi refacerea autostrăzii vor avea loc "pe o lungime de aproximativ 200 de metri", pe cheltuiala antreprenorului, iar lucrările ar urma să fie finalizate în decembrie, când autostrada va fi redeschisă circulaţiei.
Oficialii CNADNR au mai declarat, corespondentului MEDIAFAX, că lucrările la Autostrada Sibiu-Orăştie "nu au fost recepţionate tocmai din cauza suspiciunilor ridicate de fisuri apărute la kilometrul 60".
Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, inaugurat în noiembrie 2014, a fost închis la începutul lunii septembrie, între Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, reprezentanţii CNADNR spunând că problemele au apăraut din cauza "execuţiei necorespunzătoare a lucrărilor".
Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), începând din 7 septembrie, de la ora 8.00, traficul pe Autostrada A1 Orăştie - Sibiu, între nodul rutier Sălişte şi nodul rutier Cunţa, se închide.
"Instituirea acestei restricţii este necesară în vederea remedierii degradărilor constatate la kilometrul 275+650 al autostrăzii (kilometrul 60+600 proiect). Menţionăm că atât experţii tehnici din partea antreprenorului, cât şi cei din partea beneficiarului au concluzionat că apariţia şi evoluţia defectului (crăpătura) de la kilometrul 275+650 nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare a terenului, ci unei tasări structurale pricinuită de execuţia necorespunzătoare a lucrărilor la corpul autostrăzii, în perioada 2012-2013", arăta CNADNR.
Traficul urma să fie închis timp de aproximativ o lună şi jumătate, în funcţie şi de condiţiile meteorologice, iar în această perioadă circulaţia urma să se desfăşoare pe o rută alternativă, respectiv DN 1, între localităţile Sălişte şi Cunţa.
De asemenea, CNADNR menţiona că, în conformitate cu prevederile contractului Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie - Sibiu, lot trei, "antreprenorul are responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute, atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (patru ani)". Astfel, lucrările de remediere vor fi executate "pe riscul şi cheltuiala" constructorului.
Directoul CNADNR, Narcis Neaga, declara pentru Gândul că primele crăpături în asfalt au apărut la zece zile de la deschiderea lotului trei al autostrăzii, construit de firma italiană Salini-Impregilo, şi i-au "speriat pe toţi".
"La zece zile a apărut prima fisură. Vă daţi seama că ne-am speriat toţi. Am zis că dacă din cauza alunecărilor, dacă, dacă... Nu vă spunem că problemele mari noi am crezut că sunt la debleul (săpătură - n.r.) acela mare, când au tăiat ei... Nu s-a întâmplat nimic acolo. Noi acolo ne-am temut, sincer. Fisura a apărut unde nu ne aşteptam. Noi sincer acolo ne aşteptam. Doamne, dacă se întâmplă să alunece terenul acolo! Toată iarna am avut maşini de intervenţie puse acolo. Toată iarna am avut camere video. Să vedem dacă se întâmplă ceva. Ne-am temut, vă daţi seama", afirma Narcis Neaga.
El mai spunea că, înainte de deschiderea circulaţiei pe lotul trei al Autostrăzii Orăştie-Sibiu, CNADNR a organizat o şedinţă cu constructorul şi cu experţi, unde s-a stabilit că "din punct de vedere tehnic nu va fi nicio problemă".
"Când a fost gata totul, am avut o şedinţă. Am luat experţii noştri şi experţii lor. «Dacă există cel mai mic dubiu că o deschidem acum şi n-o deschidem peste o lună sau peste un an, spuneţi acum». Toată lumea zis că din punct de vedere tehnic nu va fi nicio problemă", afirma Neaga pentru Gândul, precizând că expertizele ulterioare au arătat că problemele apărute pe Autostrada Orăştie-Sibiu au fost determinate de o nerespectare a proiectului de către constructor.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) susţinea, tot la începutul lui septembrie, că va face plângere penală împotriva lui Alin Goga, director adjunct de investiţii la regionala Craiova, pe care îl acuza de "abuz în serviciu contra intereselor publice", după declaraţii privind Autostrada Orăştie-Sibiu.
Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăştie a fost inaugurat în noiembrie 2014 de ministrul de atunci al Transporturilor Ioan Rus, în zonă venind şi premierul Victor Ponta.
Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care şase au fost afectaţi de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.
Dolha (PNL): O comisie parlamentară care să ancheteze neregulile la autostrada Sibiu-Orăştie, o urgenţă
"Parlamentul României are obligaţia de a nu rămâne impasibil la dezastrul construirii autostrăzii Sibiu – Orăştie. Este o urgenţă, din punctul meu de vedere, înfiinţarea unei comisii parlamentare care să ancheteze neregulile constatate la realizarea autostrăzii Sibiu-Orăştie, iar în acest sens voi propune conducerii PNL să susţină aceste demers", menţionează vicepreşedintele PNL Mircea Dolha, într-un comunicat.
Deputatul PNL susţine că "abuzurile Guvernului Ponta şi incapacitatea acestuia de a gestiona marile investiţii mult trâmbiţate duc la greşeli enorme care costă România milioane de euro". "Riscul iminent este să pierdem şi finanţări europene de miliarde de euro atât de necesare pentru infrastructură", adaugă el.
"Nu este posibil ca prim-ministrul Ponta să ordone anul trecut inaugurarea tronsonului Sibiu-Orăştie din raţiuni electorale, fiind atunci «prezidenţiabilul PSD», iar CNADNR-ul să-i facă pe plac şi să constatăm astăzi, la un an distanţă, că una dintre puţinele autostrăzi pe care le avem trebuie demolată. Este dovada cea mai clară a «eficienţei» acestui Guvern Ponta, care lucrează în detrimentul respectării legii, derulării lucrărilor şi în special a calităţii acestora, nefăcându-şi datoria de a verifica constructorul, dar cu «nota de plată» achitată din buzunarul românilor", mai spune parlamentarul liberal.
Citește pe alephnews.ro: Ești de acord ca Iohannis să rămână în funcție, deși mandatul lui expiră pe 21 decembrie? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
Citește pe www.zf.ro: De ce trebuie să vindem motorina la preţuri internaţionale şi nu la 1 leu pe litru?
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Gigant mondial cu afaceri de miliarde în toată lumea este anchetat în România de Consiliul Concurenţei. De ce este suspectată compania
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Gigi Becali a început să plângă în biserică. Imagini copleșitoare cu milionarul în momentul în care s-a prăbușit emoțional în fața icoanelor
PROSPORT.RO
Stenogramele halucinante ale discuției Adrianei Bahmuțeanu cu psiholoaga de la DGASPC despre copiii rămași în casa lui Prigoană! Momentul când Bahmu nu a mai ținut cont de nimic
CANCAN.RO
Ireal din ce este făcut laptele vegetal din comerț, de fapt. Dragoș Pătraru: „E mai dăunător decât o găleată cu mititei”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe