Oferta Microsoft pentru Yahoo: prea mare sau prea mică?

Oferta Microsoft pentru Yahoo, de 44,6 miliarde de dolari, ar marca, în cazul concretizării, cea mai mare şi mai curajoasă tranzacţie din domeniul Internetului după fuziunea Time-Warner AOL, iar analiştii se întreabă dacă preţul avansat este prea mic şi dacă Microsoft îşi va îmbunătăţi propunerea.

3 afișări
Imaginea articolului Oferta Microsoft pentru Yahoo: prea mare sau prea mică?

Oferta Microsoft pentru Yahoo: prea mare sau prea mică?

Cel mai mare producător de software la nivel mondial a oferit 31 de dolari pentru o acţiune Yahoo, un preţ cu 62% mai mare decât cotaţia titlurilor la închiderea şedinţei de tranzacţionare de joi.

Analiştii, managerii de fonduri şi reprezentanţii mediului academic au păreri diferite privind nivelul ofertei Microsoft.

"Sunt de părere că Microsoft oferă un preţ prea mare. Această companie nu valorează mai mult de 20 de dolari pe acţiune, şi motivul pentru care fac această afirmaţie este că există numai două sau trei active de interes în proprietatea Yahoo, respectiv Yahoo Mail, Yahoo Answers şi Yahoo Finance", a afirmat Trip Chrowdhry, analist la firma de cercetare Global Equities Research.

În acelaşi timp, unii specialişti pun sub semnul întrebării capacitatea companiei rezultate în urma unei fuziuni Microsoft-Yahoo de a devansa Google.

"Pentru mine, acest preţ pare exorbitant pentru ceea ce cred eu că este o afacere în declin. Personal, nu văd cum sinergiile Microsoft-Yahoo vor permite devansarea concurentului Google", a spus Tim Smalls, şeful diviziei de trading la firma americană Execution.

De asemenea, Anant Sundaram, profesor de finanţe la Universitatea Dartmouth, susţine că preţul oferit de Microsoft este mult superior valorii reale a acţiunilor Yahoo.

"Preţul propus, de 31 de dolari pe acţiune, care plasează valoarea totală a ofertei la 44,6 miliarde de dolari, pare mult exagerat. Oferta Microsoft evaluează Yahoo la un nivel de 68 de ori mai mare decât valoarea câştigurilor pentru acest an şi de aproape 60 de ori mai mre decât profiturile anticipate pentru anul viitor, deci este destul de mare, indiferent de baza de comparaţie", a spus el.

În plus, unii experţi amintesc că nu există niciun alt ofertant concurent pentru Yahoo.

"Cred că preţul pe care vor să îl plătească este prea mare. Nu cred că există un alt ofertant pentru Yahoo. Microsoft nu cumpără vreo tehnologie grozavă pe care nu o avea încă, ci cumpără o listă de clienţi. Avem de-a face cu un acord de achiziţie de clienţi", este de părere Pat Becker Jr., director de investiţii la firma Becker Capital Management.

Pe de altă parte, unii specialişti sunt de părere că Microsoft ar puta veni cu o ofertă şi mai bună pentru Yahoo.

Derek Brown, analist la firma Cantor Fitzgerald, este de părere că tranzacţia se va finaliza la un preţ superior celui actual, având în vedere nevoia companiei Microsoft de a dobândi o poziţie mai relevantă pe piaţa serviciilor de Internet.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici