Opel ar putea închide două fabrici din Europa, pentru a reduce capacitatea de producţie cu 30%

Constructorul auto german Opel, controlat de grupul american General Motors (GM), se pregăteşte să închidă două fabrici din Europa pentru a reduce capacitatea de producţie cu aproximativ 30%, au declarat joi surse apropiate companiei.

525 afișări
Imaginea articolului Opel ar putea închide două fabrici din Europa, pentru a reduce capacitatea de producţie cu 30%

Opel ar putea închide două fabrici din Europa, pentru a reduce capacitatea de producţie cu 30% (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"GM a spus în repetate rânduri că avem prea multe fabrici, cu un exces de capacitate de 500.000 de automobile pe an, iar noul director de producţie (al grupului american - n.r.) a vizitat în ultimul timp unităţile, comparându-le performanţele", a arătat un reprezentat al sindicatelor în Consiliul de Supraveghere al Opel.

El a spus că Opel va prezenta miercuri Consiliului un plan de afaceri care vizează închiderea a două fabrici şi nu prevede măsuri pentru creşterea afacerilor companiei.

"Dacă va fi supus votului, toţi reprezentanţii angajaţilor vor vota împotriva acestui plan", a arătat sursa citată.

Opel are 11 fabrici în şase ţări din UE, potrivit site-ului companiei.

Un purtător de cuvânt al GM a refuzat să comenteze informaţiile privind închiderea unor fabrici, însă a reiterat că managementul grupului american lucrează împreună cu sindicatele pentru a îmbunătăţi profitul.

O altă sursă apropiată companiei a spus că nu s-a luat încă nicio decizie privind închiderea vreunei fabrici din Europa, dar a precizat că GM nu mai are loc pentru compromisuri, din cauza condiţiilor de piaţă extrem de dificile din Europa.

Reprezentanţii angajaţilor nu pot bloca nicio decizie a directorilor numiţi de GM în board-ul Opel, însă au avertizat că aprobarea unui astfel de plan ar bloca orice posibilitate de înţelegere între companie şi sindicate, iar situaţia ar degenera în "război".

Fabricile din Bochum (Germania) şi Ellesmere Port (Marea Britanie ) sunt vizate cel mai probabil de planul GM, deşi directorul general al Opel, Karl-Friedrich Stracke, a declarat recent că va onora o înţelegere de a nu închide nicio fabrică până la sfârşitul anului 2014.

GM a înregistrat anul trecut în Europa pierderi de 747 milioane de dolari, iar directorul general al grupului, Dan Akerson, a afirmat la începutul lunii martie că operaţiunile de pe continent ar putea reveni pe profit abia peste doi ani.

Închiderea unei fabrici poate fi o decizie foarte scumpă, costurile fiind estimate la până la 500 milioane euro, în funcţie de pachetele de disponibilizare negociate. De multe ori, cei mai vechi angajaţi pot primi până la 100.000 de euro pentru a accepta să părăsească compania.

Akerson estimează că industria auto europeană are cu 7-10 fabrici în plus faţă de capacitatea adecvată cererii. Astfel, dacă GM va închide vreo unitate din Europa, partenerul de alianţă PSA Peugeot Citroen ar putea fi forţat să facă acelaşi lucru.

GM şi Peugeot au anunţat joi că vor începe până la sfârşitul acestui an să implementeze proiecte pentru a reduce costurile cu cel puţin 2 miliarde de dolari. Fiecare companie a numit câte cinci directori executivi în comitetul de coordonare a alianţei.

Vânzările Opel în Europa au scăzut cu 20% în primele două luni ale acestui an, în timp ce Peugeot şi Fiat au înregistrat scăderi de câte 18%, iar Renault a consemnat un declin de 28%.

Cele două fabrici Opel care asamblează modelul Corsa, dependent de cererea de pe pieţele din sudul zonei euro, au redus în ultima perioadă producţia. Angajaţii de la fabrica Opel din Eisenach, Germania, lucrează la program de 30 de ore pe săptămână, iar unitatea din Zaragoza a început să trimită angajaţii în şomaj tehnic, surse apropiate companiei arătând că gradul de utilizare a capacităţii fabricii va coborî sub 70% în acest an.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici