Peugeot atacă piaţa clasei de mijloc din Europa de Est cu modelul 301

PSA Peugeot Citroen vrea să atace piaţa clasei de mijloc din Europa de Est, Africa şi America de Sud cu modelul Peugeot 301, pentru a reduce dependenţa companiei de piaţa europeană occidentală.

726 afișări
Imaginea articolului Peugeot atacă piaţa clasei de mijloc din Europa de Est cu modelul 301

Peugeot atacă piaţa clasei de mijloc din Europa de Est cu modelul 301 (Imagine: Mihai Dascalescu/Mediafax Foto)

Peugeot 301 a intrat la vânzare în Turcia pe 1 noiembrie, iar în lunile următoare va fi disponibil în Europa de Est, Africa şi America de Sud, obiectivul companiei fiind să pătrundă în regiuni cu potenţial mai mare de creştere decât piaţa saturată din Europa Occidentală, relatează Bloomberg.

"Dorim să atacăm aceste noi pieţe. Avem un vehicul de concurs şi avem mare încredere şi speranţă", a declarat David Rio, director pentru operaţiunile internaţionale ale brandului Peugeot.

Compania a consumat în ultimul an rezerve de 200 de milioane de euro pe lună, din cauza dependenţei de Europa, unde cererea din 2012 se îndreaptă spre cel mai mare declin din ultimele două decenii.

În primele nouă luni ale acestui an, 64% din vânzările Peugeot au avut loc în Europa, comparativ cu 42% în cazul Volkswagen.

În lipsa unei prezenţe notabile în China şi Brazilia, care să compenseze problemele de pe piaţa europeană, Peugeot a fost nevoită să reducă preţurile.

Dealerii Peugeot în Germania au oferit în septembrie discouturi medii de 14,2% la preţurile din listă, în creştere de la 12,5% în urmă cu un an.

Cota de piaţă a Peugeot în Europa a scăzut însă de la 12,6% în urmă cu un an la 11,8%, în timp ce cota VW a urcat cu 1,6 puncte procentuale, la 24,8%, conform datelor asociaţiei europene ACEA.

Peugeot 301 este o versiune mai spaţioasă a hatchback-ului 208, care, potrivit designerilor, va atrage cumpărătorii de pe pieţele emergente, care preferă vehiculele spaţioase.

Producătorul francez vrea ca până în 2014 să ajungă la vânzări de 150.000 de automobile 301 pe an, echivalente cu circa 4% din livrările sale totale din 2011.

În Turcia, preţul modelului 301 porneşte de la 29.900 de lire (16.700 dolari), cu 2.500 de lire mai mult decât cel al Renault Symbol şi cu 8.650 de lire peste cel al Dacia Logan.

Rio a precizat că modelul este destinat cumpărătorilor din clasa de mijloc de pe pieţele emergente, astfel că nu va intra în concurenţă cu gama Dacia.

În schimb Peugeot 301 va concura cu Renault Symbol, Hyundai Accent Era şi Chevrolet Aveo.

Peugeot vrea să evite o comparaţie cu Logan, care i-a servit însă ca inspiraţie iniţială. În 2008, fostul director general al Peugeot, Christian Streiff, a vrut să se inspire din modelul Logan, construit de Renault în România din 2004.

Iniţial, s-a dorit construcţia unui nou vehicul în America Latină şi Turcia, dar din motive financiare a fost reproiectat modelul 208 şi construit la o fabrică deţinută de grupul francez în Vigo, Spania.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici