Peugeot va prezenta versiunea hibridă a automobilului crossover 3008, primul diesel-electric în lume

PSA Peugeot Citroen va prezenta în această săptămână, la salonul de la Paris, primul automobil diesel-electric la nivel mondial, versiunea hibridă a modelului crossover cu cinci uşi 3008, transmite Bloomberg.

45 afișări
Imaginea articolului Peugeot va prezenta versiunea hibridă a automobilului crossover 3008, primul diesel-electric în lume

Peugeot va prezenta versiunea hibridă a automobilului crossover 3008, primul diesel-electric în lume (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Peugeot concurează astfel Renault, care se concentrează pe dezvoltarea de maşini integral electrice, ambii constructori auto francezi încercând totodată să ajungă din urmă Toyota Motor pe segmentul automobilelor hibride.

Diferenţele de strategie între directorul general al Peugeot, Phillippe Varin, şi cel al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, scot în evidenţă diviziunile existente la nivel de industrie, privind soluţiile de tehnologie alternativă pentru care ar putea opta cumpărătorii.

Toyota a fost primul producător auto din lume care a lansat, în 1997, un automobil hibrid, Prius, pe bază de benzină şi energie electrică.

"Renault-Nissan a pierdut trenul tehnologiei hibride. Maşinile electrice sunt un pariu riscant, în condiţiile în care modelele hibride sunt îmbunătăţite, iar preţurile scad", a declarat Naimish Shah, manager de fonduri la compania Lord Abbett din New York, care a vândut majoritatea acţiunilor Renault deţinute, în primul semestru.

Renault şi partenerul său japonez Nissan aplică un plan de patru miliarde de dolari privind producţia de vehicule electrice, anticipând că acestea vor reprezenta 10% din vânzările mondiale totale, în 2020.

Peugeot consideră că cererea mondială pentru vehicule electrice va fi la jumătate faţă de nivelul anticipat de Renault şi mizează pe faptul că majorarea preţului petrolului şi înăsprirea reglementărilor privind emisiile poluante vor mări cererea pentru vehiculele diesel-electrice.

Spre deosebire de vehiculele hibride, în cazul maşinilor electrice există numeroase incertitudini legate de infrastructura de încărcare a bateriilor, costul bateriilor şi autonomia limitată.

Constrângerile limitează potenţialul pieţei la navetişti, iar călătoriile de peste 80 de mile (circa 130 kilometri) sunt dificile, întrucât avantajul economiei de carburanţi este anulat de costul bateriilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici