Piaţa auto a scăzut cu 11% în primele patru luni. Care au fost cele mai vândute mărci de maşini

Vânzările de autovehicule noi au scăzut cu 10,9% în primele patru luni, la 21.916 unităţi, iar segmentul autoturismelor a înregistrat livrări mai mici cu 11,4%, la 18.137 unităţi, potrivit datelor anunţate marţi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

352 afișări
Imaginea articolului Piaţa auto a scăzut cu 11% în primele patru luni. Care au fost cele mai vândute mărci de maşini

Piaţa auto a scăzut cu 11% în primele patru luni. Care au fost cele mai vândute mărci de maşini (Imagine: Shutterstock)

"În România, în continuare, vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (81% din total în luna aprilie), cele către persoanele fizice reprezentând doar 19% din total. În plus, continuă să se manifeste impactul negativ al intrării masive în parcul national al vehiculelor rulate care, la un volum de aproximativ 71.000 unităţi la autoturisme şi 15.000 la vehicule comerciale, au o creştere de 53%, respectiv 15% faţă de 2012. Din aceste cifre rezultă că la fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vândut în România au fost aduse alte 4 rulate", se arată într-un comunicat al APIA.

La autoturisme, topul pe mărci în primele patru luni din 2013 este format din Dacia, cu 5.248 unităţi vândute (28,9% din total), urmată de Volkswagen (2.082 unităţi/ 11,5%), Skoda (1.517 unităţi/ 8,4%), Renault (1.034 unităţi/ 5,7%), Ford (961 unităţi/ 5,3%) şi Hyundai (917 unităţi/ 5,1%).

Pe modele, Dacia Logan rămâne pe primul loc, urmat de Duster, Sandero, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf.

În ceea ce priveşte vehiculele comerciale uşoare (LCV+ minibuse), APIA notează că vânzările au avut o scădere mai mică, de 5,6%, iar primele trei mărci (Dacia, Ford şi Volkswagen), reprezintă împreună peste 45% din piaţă.

Producţia auto locală a avut în aprilie o creştere de 9,3% faţă de luna precedentă, iar în primele patru luni se înregistrează un plus de 33,6% faţă de intervalul similar al anului trecut, la 147.053 unităţi, avansul fiind datorat în exclusivitate producţiei de autoturisme (+42%, la 147.048 unităţi).

Cele mai mari volume la nivelul primelor patru luni sunt înregistrate de Dacia Duster (44.013 unităţi), urmat de Dacia Sandero (37.425 unităţi), Dacia Logan (35.463 unităţi) şi Ford B-Max (30.147 unităţi).

Exporturile au urcat cu 22,1% în intervalul ianuarie-aprilie, la 124.837 de unităţi, creşterea fiind susţinută exclusiv de autoturisme (+29,3%).

Cel mai exportat model în luna aprilie a fost Dacia Duster (11.495 unităţi), urmat de Sandero (11.101 unităţi) şi B-Max (7.553 unităţi), ordinea fiind aceeaşi şi la nivelul primelor patru luni.

Potrivit datelor asociaţiei, şi pe plan european se înregistrează o scădere medie a pieţei de 7,1% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut, cu numai două ţări importante aflate pe plus (Marea Britanie, cu 8,9%, şi Belgia cu 2,8%). Franţa, Germania şi Italia înregistrează scăderi peste medie, cuprinse între -8,5% şi -12,3%.

"Având în vedere apropierea momentului demarării efective a Programului «Rabla» (începutul lui iunie, cînd tichetele valorice vor ajunge în posesia cetăţenilor), apreciem că o eventuală revizuire a estimării făcute la începutul anului poate fi avută în vedere doar după analiza volumelor înregistrate până în luna iunie", mai arată APIA.

Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi s-au diminuat cu 20,9% anul trecut, la 87.505 de unităţi, una dintre cele mai mari scăderi din UE, potrivit datelor furnizate la începutul lunii februarie de APIA, care a anunţat că speră, totuşi, la un avans de 5% în 2013.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici