- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (19.11.2013, 10:43)
- Vlad Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa auto din România a scăzut în octombrie cu 17,5%, cea mai abruptă contracţie din regiune
Înmatriculările de autoturisme noi din România au scăzut cu 17,5% în luna octombrie faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, la circa 5.600 unităţi, cea mai abruptă contracţie din Europa Centrală şi de Est şi cea mai proastă evoluţie din UE cu excepţia Ciprului, potrivit datelor ACEA.
154 afișări
Piaţa auto din România a scăzut în octombrie cu 17,5%, cea mai abruptă contracţie din regiune (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
Astfel, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din România a coborât de la aproximativ 6.800 la 5.600 unităţi în luna octombrie, se arată într-un comunicat transmis marţi de Asociaţia Constructorilor Europei de Automobile (ACEA).
Singura piaţă europeană cu un declin mai abrupt a fost Cipru, unde livrările de maşini au coborât cu 34,1% în octombrie, de la 725 la 524 unităţi.
Piaţa auto europeană a crescut pentru cea de-a doua lună consecutiv, cu 4,7%, de la 959.800 la 1,004 milioane unităţi, în principal datorită revenirii puternice a pieţei spaniole ca urmare a măsurilor de stimulare a vânzărilor de automobile adoptate de guvern.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Creșterea PIB înseamnă creșterea bogăției tale. În România există oportunități. Fii vesel, pentru că economia crește și bazată pe nivelul tău de bună dispoziție și de gândire pozitivă
-
Comisarul european pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, în vizită la Bucureşti
-
Piedone, răspuns pentru Ciolacu: Exclus să mă retrag din această cursă
-
Argentina solicită arestarea ministrului iranian de Interne pentru rolul dintr-un atentat. Argentinienii au cerut Interpolului să emită o notificare de arestare pe numele iranianului
În Europa Centrală şi de Est, numărul înamtriculărilor din Ungaria a urcat în octombrie cu 26,7%, la 5.100 unităţi, în timp ce Polonia a consemnat o creştere de 19,3%, la 26.300 maşini. Bulgaria a consemnat o creştere de 11,6%, la 1.687 unităţi. În Cehia, livrările au scăzut cu 3,9%, la 15.300 înregistrări, iar în Slovenia şi Slovacia au crescut cu 23,1%, respectiv 37,6%.
În primele 10 luni ale anului, piaţa românească a scăzut cu 16,5%, de la 55.900 la 46.700 unităţi, singurele ţări unde au fost consemnate declinuri mai abrupte fiind Cipru (-38,5%, la 5.900 unităţi) şi Olanda (-25,4%, la 338.600 automobile).
Livrările la nivelul UE au coborât cu 3,1% de la începutul acestui an, de la 10,327 milioane la 10 milioane unităţi.
În topul mărcilor, Dacia a înregistrat în octombrie una dintre cele mai solide creşteri din UE. Astfel, înmatriculările de autoturisme Dacia în UE au crescut cu 16,8% în luna octombrie, de la 21.000 la 24.500 unităţi.
Marca Renault a consemnat de asemenea o revenire solidă, cu o creştere de 14,1%, de la 63.600 la 72.600 unităţi. Astfel, livrările de automobile ale grupului Renault în UE au urcat cu 14,8% în luna octombrie, de la 84.600 la 97.200 unităţi.
Producătorul ceh Skoda, controlat de grupul german Volkswagen, a înregistrat o creştere de 23,7%, de la 36.700 la 45.400 unităţi.
Volkswagen ocupă prima poziţie în Europa în topul producătorilor, cu 258.000 de automobile livrate în octombrie, în urcare cu 5,8%, urmat de PSA Peugeot Citroen, cu 117.000 unităţi (-0,9%), Renault, General Motors, Ford, BMW, Fiat, Daimler, Toyota, respectiv Nissan, partenerul de alianţă al Renault.
Germania, cea mai mare economie europeană, a afişat o creştere de 2,3% a numărului înmatriculărilor de automobile noi în octombrie, la 265.400 unităţi.
Spania a înregistrat cea mai puternică creştere în rândul pieţelor dezvoltate, de 34,4%, la 60.300 unităţi. În Franţa, livrările au urcat cu 2,6%, la 166.500, iar în Italia au scăzut cu 5,6%, la 110.800.
Citește pe alephnews.ro: Arta cere sacrificii. Anne Hathaway recunoaște că a fost nevoită să sărute 10 bărbați la un casting pentru a testa chimia dintre parteneri
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Mark Zuckerberg a dezvăluit motivul pentru care poartă un nou colier. Ce valoare sentimentală are pentru CEO-ul Meta
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ce a pățit o moldoveancă de 39 de ani, după ce s-a cuplat cu un marocan mai tânăr. Abia după 18 luni, a aflat cine e iubitul ei, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe