Polonia a ajuns principalul furnizor de pantofi al României. Ascensiunea brandurilor poloneze CCC, Pepco sau Reserved în economia românească

Polonia a ajuns anul trecut prin­ci­pa­lul furnizor de pantofi al României (după valoarea importurilor), ur­când trei locuri în clasament şi depăşind Italia, China şi Slovacia. Circa 7,7 milioane de perechi de pantofi (12% din volumul importurilor) în valoare de 140 mil. dolari (23% din valoare) au venit din sta­tul vecin doar în 2017, arată cel mai nou raport al WorldFootwear, citat de ZF.

1900 afișări
Imaginea articolului Polonia a ajuns principalul furnizor de pantofi al României. Ascensiunea brandurilor poloneze CCC, Pepco sau Reserved în economia românească

Polonia a ajuns principalul furnizor de pantofi al României. Ascensiunea brandurilor poloneze CCC, Pepco sau Reserved în economia românească

„Importul de încălţăminte al României a crescut cu 37% doar anul trecut, reducând astfel rapid excedentul comercial al ţării. Importurile din Polonia au crescut mai rapid ca oricare altele în ultimii ani“, spun analiştii World Footwear.

România este unul dintre cei mai mari pro­ducători şi exportatori de pantofi din Europa, o piaţă cunoscută pentru încălţările de piele, de calitate, la preţuri ridicate, de circa 23 de dolari perechea. În ceea ce priveşte importurile, cea mai mare parte a pantofilor aduşi de pe alte pieţe sunt realizaţi din material textil, cauciuc sau plastic, cu un preţ mediu de nici 10 dolari.

Ascensiunea puternică a Poloniei în clasamentul importatorilor vine în contextul în care în ultimii ani numărul retailerilor din acest stat a crescut puternic, nume precum Pepco, Reserved (şi alte branduri ale grupului LPP) sau CCC punând România pe hartă cu zeci sau chiar peste 100 de magazine. Mai exact, retailul polonez prinde contur în România fiind circa 350 de magazine şi afaceri cumulate care sar de un miliard de lei anul trecut, potrivit estimă­ri­lor ZF. Prin comparaţie, nicio companie ro­mâ­nească nu are prezenţă puternică în Polonia. Cifrele privind importurile nu indică neapărat că produsele sunt „made in Poland“ dat fiind că unele branduri aleg să îşi ducă producţia (indiferent din ce colţ al lumii) în depozitele centrale din pieţele-mamă, pentru ca apoi să le repartizeze pe pieţele unde sunt active.

În ceea ce priveşte schimburile co­mer­ciale dintre România şi Polonia, anul trecut valoa­rea acestora a depăşit pentru prima dată cifra de 5 miliarde de euro, însă exporturile Poloniei pe pia­ţa locală sunt duble faţă de cele ale Româ­niei în Polonia, acestea din urmă situându-se în 2017 la 1,8 miliarde de euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici