Porsche România: Maşinile de lux se vând greu

Maşinile de lux se vând greu, uneori eforturile depuse pentru încheierea unui contract fiind de zece ori mai mari decât în trecut, iar companiile dispuse să asigure aceste unităţi sunt tot mai puţine, a declarat Adrian Pascu, directorul mărcilor Porsche, Bentley şi Lamborghini pe piaţa românească.

202 afișări
Imaginea articolului Porsche România: Maşinile de lux se vând greu

Porsche România: Maşinile de lux se vând greu (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Pot să spun că pentru o vânzare lucrăm de zece ori mai mult în această perioadă decât în trecut. Avem clienţi cu care vorbim din ianuarie, de exemplu", a declarat pentru MEDIAFAX reprezentantul companiei Porsche România, reprezentantul local al mărcilor Lamborghini, Bentley şi Porsche.

Pascu a explicat că dificultăţile sunt accentuate de asigurători, de bănci şi de firmele de leasing.

"Sunt destul de puţini asigurători dispuşi să asigure maşini foarte scumpe. Nu vreau să dau nume, dar pot să spun că doar cele mai mari companii mai asigură maşini de lux în prezent. De asemenea, sunt puţine instituţii financiare care vor să finanţeze un asemenea automobil, în această perioadă. Noi avem noroc cu divizia Porsche Leasing, care ne ajută cât de mult pot", a arătat oficialul Porsche România.

El a spus că potenţialii clienţi de maşini de lux sunt rezervaţi în a achiziţiona un automobil scump întrucât evoluţia economiei este imprevizibilă şi mediul de afaceri s-a deteriorat.

"Discuţiile cu clienţii au ajuns foarte în detaliu şi foarte stufoase. Unii sunt rezervaţi, alţii nu pot obţine finanţare. Discutăm acum mult mai mult despre finanţări şi mai puţin despre maşină. În trecut nu era aşa", a declarat Pascu.

Compania trebuia să înceapă în a doua jumătate a acestui an operaţiunile pentru Lamborghini, însă în prezent modelele acestei mărci pot fi doar comandate la Porsche România, facilităţile de service sau un spaţiu de expunere fiind inexistente.

"Pentru Lamborghini nu am primit toate echipamentele de service şi nu avem toate training-urile făcute. Nu avem stoc pe Lamborghini, însă dacă un client vine la noi poate să comande orice model al mărcii", a explicat Pascu.

Toate cele trei mărci de lux, Porsche, Bentley şi Lamborghini, precum şi brandul premium Audi ar fi trebuit să fie mutate într-un complex auto destinat exclusiv lor, care să includă showroom, service şi piese de schimb, însă investiţia a fost amânată în repetate rânduri. Iniţial, complexul auto trebuia să fie inaugurat în 2007, însă cel mai probabil lucrările vor fi finalizate anul viitor.

În România circulă aproximativ 200 de maşini Bentley şi 25 de Lamborghini, în timp ce modelele Porsche sunt semnificativ mai răspândite.

Cel mai nou model al Porsche, Cayenne echipat cu motor diesel, a devenit cel mai bine vândut model al mărcii. În tot acest an Porsche România estimează că la fiecare Cayenne pe benzină vândut vor fi livrate şi două maşini echipate cu motor diesel.

Oficialul companiei nu a avansat o ţintă de vânzări, date fiind condiţiile dificile de piaţă.

Totodată, el a spus că Porsche România vrea să deschidă cluburi ale proprietarilor pentru Porsche şi Bentley, separat.

Adrian Pascu, iniţial director pentru mărcile Bentley şi Lamborghini, a preluat şi marca Porsche din luna martie a acestui an, după plecarea lui George Sănduleac.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici