Practici incorecte pe piaţa RCA, reclamate de COTAR. Consiliului Concurenţei, solicitat să intervină

Tarifele percepute pentru autoturismul de schimb care este oferit păgubitului RCA de către unităţile service sau cele partenere depăşesc cu mult tarifele normale ale firmelor rent-a-car, apreciază COTAR, care consideră că astfel de practici ar trebui sancţionate de Consiliul Concurenţei.

443 afișări
Imaginea articolului Practici incorecte pe piaţa RCA, reclamate de COTAR. Consiliului Concurenţei, solicitat să intervină

Practici incorecte pe piaţa RCA, reclamate de COTAR. Consiliului Concurenţei, solicitat să intervină

Suntem nevoiţi să constatăm existenta unor derapaje în ceea ce priveşte aplicarea legii, venite din partea unor instituţii cum sunt unităţile service reparatoare, derapaje care au ca efect crearea unei presiuni suplimentare asupra preţurilor la tarifele RCA, în detrimentul intereselor consumatorului de asigurări, arată un comunicat al confederaţiei transportatorilor.

„Concret, avem în vedere aplicarea abuzivă a art. 25 din Norma 20/2017, care stabileşte obligaţia asiguratorilor de a oferi păgubiţilor RCA, doar la solicitarea acestora. În baza acestei legi, ar trebui să fie oferită o maşină la schimb, pe perioada reparaţiei autoturismului de către unitatea service. În fapt, autoturismul de schimb este oferit clientului de unităţile service sau cele partenere (sau din acelaşi grup cu acestea), la tarife care depăşesc cu mult tarifele normale ale firmelor rent-a-car”, explică Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

COTAR oferă exemplul unui autoturism oferit la schimb în Bucureşti unui păgubit RCA care a fost tarifat de unitatea service cu suma de 850 lei/zi, aproximativ 180 euro, în condiţiile în care atât în România, cât şi în alte ţări europene, preţul unei zile de închiriere pentru un autoturism obişnuit se încadrează în marja 25-50 Euro.

Un alt exemplu poate fi dat de comparaţia dintre tariful exemplificat mai sus şi preţul perceput de companiile de taximetre (în medie 1,75 lei/km în Bucureşti). Astfel, rezultă că suma plătită pentru o zi de închiriere a unei maşini (850 lei) poate fi folosită de client pentru a se deplasa zilnic folosind taxiul, circa 485 km, în regim urban, ceea ce este cu mult peste necesarul unui om într-o zi normală sau chiar cu o activitate peste medie.

„Considerăm că toate aceste practici anticoncurenţiale ar trebui să intre în atenţia Consiliului Concurenţei, pentru a se putea evita o situaţie explozivă, în urma căreia să asistăm la creşteri mari de tarife RCA şi la o destabilizare potenţială a pieţei asigurărilor, cu implicaţii negative pentru cele şapte milioane de consumatori RCA. Consiliul Concurenţei, prin natura activităţii sale, trebuie să se ocupe şi de concurenţa neloială de pe piaţa de transport, fără a copia, însă, din discursurile noastre precedente, fără a veni cu recomandări pentru piaţa RCA, aşa cum o face în ultima vreme”, mai spune Vasile Ştefănescu.

În trecut, Consiliul Concurenţei a intervenit pe această piaţă doar după ample manifestaţii. Asiguratorii au primit amenzi mari de la Consiliul Concurenţei, amenzi contestate în instanţă, dar Consiliul Concurenţei nu a făcut nimic pentru a preveni astfel de fenomene. Apoi, dintr-o dată, prin declaraţiile făcute, reprezentanţii instituţiei se erijează în specialişti, după ani de neactivitate pe această piaţă, pe care alte entităţi implicate au făcut eforturi să o stabilizeze.

COTAR îşi exprimă speranţă că, după măsurile de stabilizare a pieţei asigurărilor din ultimii doi ani, tarifele RCA nu vor mai creşte artificial şi că va fi sancţionat orice abuz apărut ca urmare a interpretării şi punerii în aplicare în mod eronat a legislaţiei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici