Profit şi afaceri în scădere pentru Unirea Shopping Center, anul trecut

Profitul şi afacerile firmei Unirea Shopping Center (SCDM) s-au redus anul trecut, iar activele deţinute de companie, centrele comerciale Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov şi terenurile aferente, au fost evaluate la 425,2 milioane lei (98,4 milioane euro), în scădere cu 7 milioane lei.

160 afișări
Imaginea articolului Profit şi afaceri în scădere pentru Unirea Shopping Center, anul trecut

Profit şi afaceri în scădere pentru Unirea Shopping Center, anul trecut (Imagine: Shutterstock)

Compania a realizat anul trecut un profit net de 3,5 milioane de lei, în scădere cu 43% faţă de anul precedent, şi afaceri de 78,6 milioane de lei, cu 9% sub cele din 2010. Veniturile companiei s-au redus cu 13,5%, de la 99,8 milioane de lei la 86,3 milioane de lei, în timp ce cheltuielile au scăzut cu 9,5%, de la 91,5 milioane de lei la 82,8 milioane lei.

În 2010, profitul a fost de 5,9 milioane de lei, iar afacerile de 86,4 milioane de lei.

"Rezultatele anului 2011 sunt inferioare celor obţinute în anul 2010 ca urmare a efectelor crizei şi veniturilor reduse în urma restructurărilor masive de spaţii comerciale. Însă aceste eforturi materiale şi umane realizate de societate în acest an îşi vor găsi efectele benefice anii următori, începând chiar cu 2012", se menţionează într-un raport al companiei.

În 2010, proprietăţile Unirea Shopping Center erau evaluate la 432,2 milioane de lei (circa 101 milioane euro).

Chiar dacă au fost reevaluate în scădere, activele au pierdut mai puţin din valoare decât în anul 2010 faţă de 2009, când deprecierea a fost de aproape 11 milioane de euro.

Potrivit rapoartelor de reevaluare publicate pe site-ul companiei Unirea Shopping Center, terenul din centrul Capitalei pe care este amplasat magazinul Unirea era evaluat la finele anului trecut la 163,9 milioane de lei (37,9 milioane de euro), faţă de 161,5 milioane de lei (37,69 milioane de euro) în 2010, fiind singurul activ reevaluat în urcare.

Clădirea în care funcţionează magazinul Unirea şi-a redus valoarea cu 4,6 milioane de lei, fiind evaluată la 92,4 milioane de lei (21,39 milioane euro) faţă de 97 milioane de lei (22,6 milioane euro) în 2010. Parcarea din spatele magazinului are o valoare de 83,6 milioane de lei (19,4 milioane euro), faţă de 86,3 milioane de lei (20,14 milioane euro).

Magazinul din Braşov este evaluat la 72,5 milioane de lei (16,7 milioane de euro) în scădere cu 2,3 milioane de lei de la 74,8 milioane de lei (17,4 milioane de euro) în 2010.

Evaluarea activelor a fost realizată de firma Conadi Imob Construct.

Gradul de ocupare mediu al spaţiilor închiriabile era de 88% în decembrie 2011, în scădere cu 2,6 procente faţă de anul precedent.

Unirea Shopping Center Bucureşti are o suprafaţă închiriabilă totală de 44.500 metri pătraţi, ocupată în proporţie de 88%, în timp ce centrul comercial din Braşov are 16.900 metri pătraţi şi este închiriat 85%. Parcarea Unirea Bucureşti are o suprafaţă de 23.500 metri pătraţi.

"Schimbările semnificative din zonele comerciale ale ambelor magazine din Bucureşti şi Braşov, ce au necesitat perioade relativ mari de reamenajare, de circa 3-5 luni, au dus la obţinerea unor venituri din chirii mai mici cu 7% faţă de anul precedent. Spaţiile neocupate de circa 10% din suprafaţa închiriabilă sunt de asemenea o cauză a diminuării veniturilor din chirii", se arată în raporul companiei.

Cele două centre comerciale au generat în 2010 venituri din chirii de circa 76 milioane de lei (aproximativ 17 milioane de euro).

În anul 2011, o parte din magazinul din Bucureşti a fost reamenajată, deschizându-se magazinele H&M, Stradivarius şi Pull &Bear, iar în cel din Braşov au fost amenajate, de asemenea, magazine H&M, Pull & Bear, Stradivarius şi Bershka.

"Investiţiile efectuate în anul 2011 au fost realizate preponderent din surse atrase, dar şi din surse financiare proprii. Societatea a participat, în conformitate cu contractele încheiate, la realizarea amenajărilor legate de deschiderea atât în Bucureşti cât şi la Braşov a magazinelor H&M, Stradivarius, Pull & Bear, Bershka. În acest sens, societatea a procedat la obţinerea unui credit în euro de la BCR", potrivit raportului.

Compania avea la sfârşitul anului datorii la bănci în valoare de 9,73 de milioane de euro, din credite iniţiale de 28,85 de milioane de euro, toate de la BCR.

Compania este controlată de soţii Dan şi Carmen Adamescu, prin intermediul The Nova Group Investments România, care deţine 74,16% din titluri. În structura acţionariatului se mai regăseşte SIF Muntenia (SIF4), cu 10% din titluri, în timp ce 15,8% din capital este deţinut de alţi acţionari.

Firma are un capital social de 7,4 milioane lei, divizat în 2,9 milioane de acţiuni cu o valoare nominală de 2,5 lei.

Titlurile Unirea Shopping Center au fost tranzacţionate joi la un preţ de 85 de lei, cotaţie în scădere cu 1,16%. La această cotaţie, capitalizarea Unirea Shopping Center este de 253 milioane lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici