Rus: Am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice în următorii patru ani - Mediafax

Rus: Am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice în următorii patru ani

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, speră ca până la sfârşitul lunii mai să primească aprobarea de la CE pentru Masterplanul de transport, el adăugând că interconectivitatea între regiunile istorice s-ar putea rezolva în următorii patru ani, atât din punctul de vedere rutier cât şi feroviar.

766 afişări
Imaginea articolului Rus: Am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice în următorii patru ani

Rus: Am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice în următorii patru ani (Imagine: Mediafax Foto)

Ioan Rus a spus, miercuri, în cadrul unei vizite la lotul 4 al şantierului autostrăzii Turda - Sebeş, alături de comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu, că speră să primească în cel mai scurt timp, până la sfârşitul lunii mai, aprobarea din partea CE pentru Masterplanul general de transport, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Noi am trimis răspunsuri la toate observaţiile pe care CE le-a avut la Masterplanul general de transport, sperăm ca în cel mai scurt timp, până la finalul lunii mai, să primim aprobarea finală şi să se semneze programul de infrastructură mare în România, acela fiind momentul în care ştim sumele pe care le avem la dispoziţie şi putem prioritiza. Dacă vom reuşi să implementăm toate programele pe care le avem, am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice ale României în următorii patru ani, ceea ce ar fi un lucru excepţional. Şi nu vorbesc doar de transportul rutier, în paralel avem investiţii mari şi în transportul feroviar, care are un rol important în dezvoltarea economică”, a spus Rus.

Potrivit acestuia, în 2016 se vor termina lucrările la autostrada Turda - Sebeş, iar Autostrada Transilvania, de la Braşov la Borş, va fi finalizată în 2017 - 2018, iar cât mai curând vor începe şi lucrările la Piteşti - Sibiu şi la Comarnic - Braşov.

"Avem o absorbţie de 58 - 59% pe infrastructura de transport, sperăm să depăşim 80% din exerciţiul financiar 2007 - 2013. Pe lângă banii care vin de la CE avem şi 7 miliarde de euro alocaţi de la bugetul de stat. În Masterplanul de transport avem şi 7 aeroporturi internaţionale, 10 porturi dunărene şi 14 centre intermodale”, a mai spus Ioan Rus.

La rândul său, Corina Creţu a spus că pentru CE este important ca Masterplanul de transport să aibă susţinere naţională şi stabilitate, să existe asigurări că nu va fi schimbat pe parcurs.

"O dezbatere naţională şi o susţinere din partea forţelor politice, a societăţii, cred că este importantă. Programul de infrastructură mare înseamnă 9,5 miliarde de euro din partea CE, şi cu contribuţia României de 7 miliarde de euro, sigur se pot face priorităţi. Pentru priorităţile României fondurile acestea nu vor fi suficiente, dar e un pas înainte”, a spus Creţu.

Potrivit acesteia, pentru CE este o prioritate asigurarea interconectivităţii culoarelor europene de transport cu autostrăzile naţionale.

Autostrada Turda - Sebeş, împărţită în patru loturi, are o lungime de 70 de kilometri şi va asigura legătura între Coridorul IV Pan – European, în zona oraşului Sebeş, judeţul Alba, şi conexiunea cu Autostrada Transilvania, în zona Turda.

Lucrările costă 440 de milioane de euro, au început în anul 2014 şi vor fi finalizate în cursul anului 2016. Finanţarea este asigurată din fonduri europene şi fonduri de la bugetul de stat.

România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, reiese din Masterplanul de transport.

Proiectele de autostrăzi incluse în Masterplan sunt Sibiu - Braşov (103 km), Ploieşti - Comarnic (49 km), Craiova - Piteşti (115 km), Comarnic - Braşov (54 km), Braşov - Bacău (158 km) şi Gilău - Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.

În plus, Masterplanul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici