Schimbări în piaţa muncii: Candidaţii români nu mai vor freelancing şi joburi part time

Una dintre schimbările importante care au apărut în ultimul an pe piaţa muncii şi care a marcat puternic comportamentul candidaţilor şi angajaţilor deopotrivă a fost creşterea exponenţială a interesului pentru joburile full time din companiile mari.

957 afişări
Imaginea articolului Schimbări în piaţa muncii: Candidaţii români nu mai vor freelancing şi joburi part time

Schimbări în piaţa muncii: Candidaţii români nu mai vor freelancing şi joburi part time

De altfel, potrivit unui sondaj realizat la începutul anului de eJobs, în rândul candidaţilor se înregistrează cel mai scăzut nivel al ultimilor ani în ceea ce priveşte intenţia de a pleca la muncă în străinătate sau de a lucra pe cont propriu, fie ca freelancer ori ca antreprenor.

În plus, datele aferente primului trimestru din 2021 confirmă această tendinţă – doar 0,3% din totalul aplicărilor au fost făcute pentru joburile în sistem freelancing sau project based. 11,5% au mers către joburile part time, iar 86,7% au vizat joburile full time.

„Până la începutul lui 2020, tinerii, în special, erau foarte atraşi de ideea de freelancing şi de libertatea care vine odată cu acest stil de lucru. Marketingul, media, contabilitatea ori IT-ul erau domenii predilecte pentru freelancing, însă de mai bine de un an lucrurile arată complet diferit. Cele mai căutate sunt joburile care promit stabilitate şi oportunităţi de creştere pe termen lung. În ceea ce-i priveşte pe candidaţi, asta se traduce printr-un interes din ce în ce mai firav faţă de ideea de freelancing, iar în privinţa angajaţilor printr-o scădere uriaşă a ratei de fluctuaţie din companii”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Există, totodată, un tipar care se conturează din ce în ce mai clar şi în comportamentul de aplicare pentru locurile de muncă full time. Astfel, candidaţii se uită mai degrabă spre acele poziţii deschise în companii multinaţionale din domenii care au rezistat în faţa provocărilor economice din ultimul an, precum retail, IT, banking sau farma şi se orientează ca opţiune secundară spre start-up-uri sau companii antreprenoriale.

„Această prudenţă excesivă este cumva de înţeles după răsturnarea pe care a suferit-o piaţa muncii şi o vedem nu doar la candidaţii cu experienţă, cât şi la cei tineri sau foarte tineri, care erau dornici până nu demult să experimenteze şi puneau mare preţ pe flexibilitate. Foarte probabil ca acest comportament să se manifeste chiar şi după ce piaţa muncii îşi va fi revenit complet. Printre argumentele pe care candidaţii le aduc în favoarea joburilor full time se numără siguranţa unui venit lunar, existenţa unui plan de carieră cu oportunităţi de creştere într-un orizont de timp bine definit sau un sentiment mai clar de apartenenţă la o echipă”, mai spune Bogdan Badea.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici