Şeful demisionar al Volkswagen va primi probabil o pensie de 28,6 milioane de euro

Directorul general al Volkswagen (VW), Martin Winterkorn, care şi-a anunţat miercuri demisia din cauza scandalului emisiilor, a acumulat o pensie de 28,6 milioane euro în timpul mandatului său şi ar putea primi compensaţii de alte câteva milioane euro, în funcţie de cum va fi clasificată plecarea sa.

1588 afişări
Imaginea articolului Şeful demisionar al Volkswagen va primi probabil o pensie de 28,6 milioane de euro

Şeful demisionar al VW va primi probabil o pensie de 28,6 milioane de euro (Imagine: Mediafax Foto/AP)

După ce Winterkorn a dezvăluit miercuri că a cerut board-ului VW încheierea mandatului său de CEO, purtătorul de cuvânt Claus-Peter Tiemann a refuzat să comenteze câţi bani va primi directorul general la plecarea din companie, transmite Bloomberg.

În cel mai recent raport anual al grupului se arată că Winterkorn, CEO al VW din 2007, poate, teoretic, să primească două sume semnificative.

La sfârşitul anului 2014, pensia lui Winterkorn se ridica la 28,6 milioane de euro, potrivit raportului, care nu descrie condiţiile care ar putea determina compania să nu o plătească.

În anumite condiţii, Winterkorn poate primi şi compensaţii echivalente cu remuneraţia sa pe doi ani.

Anul trecut, Winterkorn a fost al doilea cel mai bine plătit CEO din Germania, primind în total 16,6 milioane de euro sub formă de bonusuri din partea grupului VW şi a acţionarului majoritar al acestuia, Porsche.

Winterkorn poate primi şi compensaţii dacă board-ul de supraveghere decide încheierea anticipată a contractului acestuia. Totuşi, dacă decizia board-ului este determinată de o vină a directorului general, atunci acesta nu primeşte compensaţii.

Comitetul executiv al consiliului de supraveghere a anunţat miercuri, într-un comunicat, că Winterkorn "nu a avut cunoştinţă despre manipularea datelor referitoare la emisiile automobilelor diesel" şi că îi respectă decizia de a demisiona.

Totodată, board-ul i-a mulţumit directorului general pentru contribuţia imensă la dezvoltarea companiei.

Winterkorn, în vârstă de 68 de ani,a declarat miercuri că a fost şocat să afle despre amploarea comportamentului incorect care a avut loc în companie.

Autrorităţile americane de mediu au anunţat pe 18 septembrie că producătorul auto german a trişat în timpul testelor pentru emisiile poluante ale automobilelor diesel comercializate din 2009.

"Ca CEO accept responsabilitatea pentru neregulile care au fost descoperite la motoarele diesel şi am solicitat consiliului de supraveghere încetarea rolului meu de director general. Fac acest gest în interesul companiei, cu toate că nu am făcut nimic incorect", a spus Winterkorn.

În raportul anual se mai menţionează faptul că Winterkorn are dreptul să folosească un automobil al companiei în anii în care sunt plătite beneficiile.

Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. "Grupul auto german a instalat un software pentru a induce în eroare autorităţile americane în privinţa emisiilor poluante", anunţă Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite.

Oficiali din Germania şi Franţa au cerut marţi ca investigaţiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto.

Volkswagen a anunţat că intenţionează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condiţiile în care scandalul declanşat în SUA se extinde.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici