Sindicaliştii de la Dacia vor să organizeze acţiuni de protest faţă de aplicarea timbrului de mediu

Sindicaliştii de la Dacia intenţionează să organizeze acţiuni de protest faţă de aplicarea noii variante a taxei auto, denumită "timbrul de mediu", considerând că va determina scăderea vânzărilor de autoturisme noi în 2013 şi va avea consecinţe negative asupra salariaţilor din acest domeniu.

867 afişări
Imaginea articolului Sindicaliştii de la Dacia vor să organizeze acţiuni de protest faţă de aplicarea timbrului de mediu

Sindicaliştii de la Dacia vor să organizeze acţiuni de protest faţă de aplicarea timbrului de mediu (Imagine: Stefan Birlodeanu/Mediaafx Foto)

"Nu ne este indiferent cum apare taxa de mediu. În condiţiile în care vom vedea că nu suntem reprezentaţi de actualii guvernanţi, am votat în adunarea generală acţiuni de protest, mitinguri şi alte acţiuni de protest la care vor participa mii de oameni, pentru că nu ne este indiferent de ceea înseamnă Dacia pentru România şi care este respectul guvernanţilor pentru noi. Sindicatul Autoturisme Dacia consideră că aplicarea noii variante pentru taxa auto care se va numi «timbrul de mediu» va conduce la continuarea scăderii vânzărilor cu autoturisme noi şi în anul 2013 şi va avea consecinţe negative pentru producţia de autoturisme noi din România, asupra numărului locurilor de muncă şi a salariaţilor care îşi desfăşoară activitatea în acest domeniu", a declarat preşedintele Sindicatului Automobile Dacia, Nicolae Pavelescu.

Sindicaliştii solicită Guvernului să analizeze în mod corect implicaţiile timbrului de mediu asupra industriei româneşti constructoare de autoturisme.

Potrivit reprezentanţilor Sindicatului Automobile Dacia, în perioada următoare vor fi organizate proteste la adresa Guvernului român, care vor culmina cu "un mare miting", iar la manifestare vor participa "sindicaliştii şi familiile acestora".

"Adunarea Generală a solicitat Consiliului Sindicatului Autoturisme Dacia să organizeze proteste la adresa Guvernului României, care vor culmina cu un mare miting, în cazul în care taxa auto pe care o va adopta va aduce atingere interesele salariaţilor din industria constructoare de autoturisme din România. La mitingul cel mare vor participa, pe lângă membrii Sindicatului Autoturisme Dacia şi familiile acestora", a mai declarat preşedintele Sindicatului Automobile Dacia.

Reprezentanţii Blocului Naţional Sindical, din care face parte Sindicatul Automobile Dacia, spun că taxa auto, denumită "timbrul de mediu", nu trebuie adoptată în această formulă deoarece nu încurajează producţia de maşini din România, ci importul de autoturisme utilizate.

"Noua taxă, din păcate, nu stimulează producătorii autohtoni de autoturisme. E o taxă care, mai degrabă, încurajează importul de maşini deja folosite, asta e opinia noastră, şi de aceea vom încerca o schimbare de optică a celor din Ministerul Mediului şi la nivel de Guvern. Ştim că există anumite constrângeri, că există anumite reacţii sociale, dar nu trebuie să uităm un lucru: atunci când vorbim despre exporturile României cap de listă este Dacia. Ar trebui ca cei care gândesc această taxă să nu uite că şi anul trecut în toată piaţa naţională de automobile abia un sfert au fost maşini produse în România", a declarat, la Mioveni, preşedintele BNS, Dumitru Costin.

Salariaţii se tem pentru locurile de muncă şi spun că sunt convinşi că "timbrul de mediu" va afecta producţia de maşini Dacia, iar în aceste condiţii va apărea şomajul în rândurile angajaţilor de la Dacia.

"Aşa cum s-a dicutat şi în Adunarea Generală, noua taxă de mediu va afecta locurile de muncă de la Dacia. Aşa cum spunea şi conducerea fabricii, se pot face şi disponibilizări pentru că piaţa din ţară este moartă. Ne temem de şomaj şi nu vrem ca acest «timbru de mediu» să se aplice în această formă, ea trebuie să sufere nişte modificări esentiale în favoarea producătorilor de maşini noi, nu a importatorilor de maşini uzate", a declarat un salariat.

Organizatorii susţin că la acţiunile de protest vor participa, pe lângă salariaţi, şi familiile acestora, datele exacte ale protestelor urmând să fie stabilite.

Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.

Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Într-un document elaborat de Ministerul Mediului şi transmis presei se arată că taxa va rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.

Dezbaterea publică organizată vineri de Ministerul Mediului privind proiectul timbrului de mediu a adus păreri pro şi contra majorării taxei pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4, argumentele vizând descurajarea importurilor masive de maşini second-hand şi riscul de a nu mai putea vinde autoturisme autohtone din 2005-2007.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România a apreciat că principiile proiectului privind timbrul de mediu sunt corecte, măsurabile şi elimină confuziile, încurajând totodată achiziţia de autovehicule cât mai puţin poluante.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici