- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (21.07.2014, 13:06)
- Cristina Cuncea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Strauss Coffee, pe locul doi pe piaţa cafelei solubile din România, după preluarea mărcii Amigo
Strauss Coffee, producătorul cafelei Doncafe, ocupă locul doi pe piaţa cafelei solubile din România, după Nestle, odată cu preluarea pentru 20 milioane dolari a brandului de cafea Amigo, de la compania braziliană Cia Iguacu de Café Soluvel.
1320 afișări
Strauss Coffee, pe locul doi pe piaţa cafelei solubile din România, după preluarea mărcii Amigo (Imagine: Shutterstock)
"Cel mai important concurent pe această piaţă (de cafea solubilă, n.r.) este Nestle. Concurenţi importanţi sunt şi Mondelez şi Maspex Polonia. Prin urmare, Strauss ocupă, după realizarea concentrării economice, locul doi în piaţă după Nestle, ceea ce accentuează îngrijorările de natură concurenţiale, referitoare la o posibilă creştere unilaterală a preţurilor", se arată în decizia Consiliului Concurenţei care aprobă tranzacţia, fără a menţiona însă cotele de piaţă ale companiilor menţionate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
„Spionii” ajung în Germania. Șase persoane au fost au fost acuzate că ar spiona pentru Rusia și China
-
Tradiţii şi obiceiuri în Duminica Floriilor. Care este superstiţia pentru fetele nemăritate
-
Mesajul lui Marcel Ciolacu de Florii: Vă urez tuturor o duminică binecuvântată
-
George Simion strânge la Bucureşti conservatorii europeni. Ce plan are AUR pentru Europa
Strauss Coffee a anunţat în februarie preluarea brandului de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, tranzacţie care urma să fie aprobată de Consiliul Concurenţei.
Activele preluate constau în mărcile de cafea Amigo, drepturile de proprietate intelectuală aferente Amigo, numele de domeniu şi stocul de cafea şi produse finite Amigo existente în proprietatea vânzătorului, la momentul tranzacţiei.
"Operaţiunea analizată conduce la consolidarea portofoliului de produse al Strauss pe piaţa cafelei solubile din România, vândută pe canalul retail. Realizarea concentrării nu ridică obstacole în calea concurenţei efective, în special ca urmare a creării sau consolidării unei poziţii dominante pe piaţa relevantă identificată (...) nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal", menţionează sursa citată.
Analiza Consiliului Concurenţei s-a concentrat pe piaţa cafelei solubile comercializată pe canalul retail, segment pe care activităţile celor două companii se suprapun.
Cafeaua solubilă Amigo este cunoscută în România din 1983 şi a înregistrat în 2012 vânzări de 12,5 milioane de dolari şi o cotă de piaţă în volum de 1,8%. Brandul a intrat ulterior şi pe alte pieţe din regiune.
Importatorul exclusiv al mărcii Amigo pe piaţa locală este din anul 2002 Panfoods România, parte a companiei Panfoods Co. Ltd din Marea Britanie, care gestionează vânzările internaţionale de cafea pentru Cia Iguacu de Café Soluvel. Cafeaua produsă de grupul brazilian este ambalată la în unitatea Panfoods din comuna Văcăreşti, judeţul Dâmboviţa, foarte aproape de Târgovişte.
În 2013, Panfoods România, cu 66 de angajaţi, a raportat o cifră de afaceri de 45,9 milioane lei (10,3 milioane euro), cu 12% mai mici faţă de 2012, şi un profit net de 1,13 milioane lei (256.000 euro), cu 22% mai mic.
Grupul israelian Strauss Coffee este prezent în România din 1994 şi este cel mai mare producător de cafea din piaţa românească, brandul său Doncafe având în 2012 o cotă de piaţă în volum de circa 22%. Strauss România a avut în 2013 o cifră de afaceri de 213 milioane lei (48,2 milioane euro), în scădere cu 9,5% comparativ cu 2012, şi pierderi de 4,5 milioane lei (1 milion euro), cu 59% mai mici.
Scăderea vânzărilor din România a continuat şi în primul trimestru, potrivit unui raport al grupului israelian, cu 13,6% în şekeli, la 48 milioane şekeli (10,4 milioane euro), şi 9,4% în lei, pe fondul accentuării concurenţei de pe piaţă.
Prezentă în 20 de ţări, Strauss Coffee are 14 fabrici şi vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari şi produce şi vinde cafea prajită şi măcinată, boabe şi cafea instant, dar şi cappuccino, espresso, ceaiuri şi alte produse complementare, precum ciocolata caldă.
Citește pe alephnews.ro: Beyoncé va face show la ediția din 2024 a MTV Video Music Awards. Când va fi difuzat spectacolul
Citește pe www.zf.ro: Revoluţia Inteligenţei Artificiale a început: Pregătiţi-vă să vă salutaţi noii colegi de muncă roboţi. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţa muncii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Irakul incriminează relaţiile între persoane de acelaşi sex. Pedeapsa maximă este 15 ani de închisoare
Revoluţia Inteligenţei Artificiale a început: Pregătiţi-vă să vă salutaţi noii colegi de muncă roboţi. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţa muncii
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ioana Marcu, soția lui Ciprian Marica, apariție îndrăzneață cu bustul generos la vedere!
PROSPORT.RO
Locul de basm din România pe care puțini turiști îl știu. Ascunde un mare secret, cunoscut doar de câțiva oameni
CANCAN.RO
CUTREMUR de Florii, în zona Vrancea/Ce trebuie să faci în cazul producerii unui seism puternic
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe